0 261 visningar

8 svar

hyggesinventering

Gunhild

26 dec 2006 kl. 15:48

Jag har i dag inventerat ett några år gammalt hygge (helst skulle jag vilja hitta skivticka men icke) Där fanns zontickor, borsttickor, violtickor, cinnobertickor, slingerticka, björkmussling, vedmussling, vinterskivling, fnöskticka, björkticka och stinkmussling. Tänk att få göra detta på annandag jul här i Västerbotten.
En del återfinns på mina bilder.

0

Tina Nordberg

27 dec 2006 kl. 11:51

Ska du ta ner den på bild 3 på Skärtorsdagen?

0

hyggesinventering Tina

Gunhild

27 dec 2006 kl. 18:33

ja den kommer att göra sig bra längst bak på kvasten när vi sticker till Blåkulla.

0

hyggesinventering Tina

cicki

27 dec 2006 kl. 18:36

Får man hänga med, kan ta med mig katten ;)

0

hyggesinventering Cicci

Gunhild

27 dec 2006 kl. 23:22

Självklart, jag hämtar upp er, min golden älskar katter, men kan tyvärr inte klättra i träd.

0

hyggesinventering Cicci

cicki T Belgien

27 dec 2006 kl. 23:47

Aj, men om jag lämnar min katt hemma och tar med mig mina två Berner Senner istället? Fast då behöver vi kanske två kvastar?

0

hyggesinventering Cicci

Gunhild

28 dec 2006 kl. 10:19

Kan du se hur vi flyger fram över himlavalvet…. vilken syn… och vilket sällskap…. kaffepanna och svampkorg, katter och hundar och häxor.. det blir en färd det… vad tror ni att det finns för svampar på Blåkulla?

0

hyggesinventering Cicci

lena M

28 dec 2006 kl. 10:35

Nejlikebroskskivlingen, för den växer i häxringar och kanske trollsmör.

0

hyggesinventering Cicci

cicki T Belgien

28 dec 2006 kl. 13:08

ametistskivling och naturligtvis självlysande svampar!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone