Hej Annika!
Jo det är väl klart att man kan få allergiska reationer av det mesta. om man är superallergisk. Men smörsopp har jag inte hört talas om. Möjligtvis att det blir en för stor belastning på en känslig mage som kan resultera i frekventa toabesök. Har du tidigare reagerat på svamp? Vilken typ av reaktioner har du fått? Allergi är personbundet, så om du tidigare har reagerat så ska du naturligtvis inte ens smaka. Om det är så att din mage reagerar så rekommenderar jag att du testar av med en liten portion för att känna efter. Annars får du avstå!
Hej Annika!
Jag tål det mesta i svampväg men när jag åt smörsopp för första gången så blev det laxativ verkan på det hela. Fick dock inte vansinnigt ont eller magknip och behövde inte spendera flera timmar på toaletten. Jag tror att det kan vara lite individuellt med hur man tål. Har hört att just soppar kan vara lite svårsmälta men jag vet inte om det stämmer. Någon annan kan nog svara bättre. Fast smörsopparna var goda tycker jag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.