0 285 visningar

22 svar

Busväder

Tina Nordberg Orsta Kolsva

30 dec 2006 kl. 21:30

Hej,
Vi har fått ett jädrans väder, +7 grader och det blåser halv storm.
Hur har ni det.

0

Göran H

30 dec 2006 kl. 21:35

+5, regn, måttlig blåst.
Roslagen, uppland

0

Birgitta F

30 dec 2006 kl. 21:38

här oxo , blåser och regnar, bohudlän , munkedal, väglöst land. E6 is no more….

0

Gunhild

30 dec 2006 kl. 22:25

Plus 3 grader, regn och blåst i Umeå och det lilla vita vi hade är borta. Vi brukar ha kallt på nyårsafton. I fjol var jag bra på gång med skidåkningen den här dagen. i år blir det nog en grön nyårsafton det vet jag att jag aldrig upplevt tidigare.

0

cicki T Belgien

30 dec 2006 kl. 22:28

Igår -2 och sol, idag +5, ösregn och blåst. Fick ta in hästen i stallet, för blött för henne trots vinterpäls.

0

Gula

30 dec 2006 kl. 22:50

OJ, skulle släppa ut ett kattkräk och det blåser ju halv storm därute!! 5, 6 +grader. Ser det ut så här i morgon blir det inte många raketer. Och inte har man lust att stå ute och titta på dom heller…Skumpan hålls ju inte i glaset….

0

Norgan

30 dec 2006 kl. 23:00

I det närmaste detsamma här i nyköping just nu…
Bättre än snö iallafall enligt mig.
Men barnen skulle nog bli glada om det kom en halvmeter eller så...

Gott Nytt År alla!!!

0

Morgan

30 dec 2006 kl. 23:01

Hmmmm..
ska ju givetvis vara MORGAN

0

Gula

31 dec 2006 kl. 00:08

+ 6, 4 grader!!! Uppochner vända världen!! Var ska det här sluta??? 
Och stormar!!

0

Totte Gbg

31 dec 2006 kl. 00:14

Här har det lugnat sig lite men det har blåst mycket idag o regnat

0

Susanne E

31 dec 2006 kl. 00:22

Här blåser det krafigt och är +6. Tänk nyårsnatten -78/79 när det var -42! Det var tider det!! Det kunde man kalla vinter!

0

Göran H

31 dec 2006 kl. 00:30

Skrev tidigare i tråden att det blåste måttligt. Undrade därför vad Gula gnydde om. Hon bor ju bara en mil härifrån, circus.
Gick ut för att kolla och konstaterade att dörren gick trögt. Men en rejäl spark där nere och en hockeyaxel däruppe gjorde susen. Dörren var uppe i säkert två sekunder, sen slog den tillbaka i pannbenet. Dörren ligger i söderläge och jag i norrläge.
OK, Gula, det blåser. Och i byarna dj…..t hårt. Håller mig inne tills det gryr och mojnar.
ps. man ser Venus d.s.

0

Gula

31 dec 2006 kl. 00:36

Hahaa Göran, där fick du!! Jag undrar vart katten tog vägen…..?? Och vartåt skall man titta för att se Venus???

0

Göran H

31 dec 2006 kl. 00:40

Sydost. Dubbelstjärna. En liten under ser det ut som.

0

Gula

31 dec 2006 kl. 00:42

OK. Ska gå ut och titta. Får söka efter katten på samma gång. Om du skickar upp raketer i morgon så kommer dom säkert hit till oss 8-)!! Om vädret fortsätter så här vill säga….

0

Susanne E

31 dec 2006 kl. 00:51

Var ut och försökte hitta Venus. Är det den som är under de tre i rad? Eller är det någon av dem på den här stjärnkaran?
http://www.commersen.se/sol/bilder/stjarn/vinterhimmel.pdf

0

Gula

31 dec 2006 kl. 00:53

Såg Venus. Såg de tre vise männen. Och ett flygplan. Men ingen katt. Och månen lyser så det är helt ljust ute!!

0

Göran H

31 dec 2006 kl. 00:57

Ja, fast det lär mojna rejält tills i morgon. Själv ser jag fram mot en bra svampdag i skogen.
Katten dyker upp när vädret blir bättre, så koppla av.

0

Gula

31 dec 2006 kl. 01:04

Susanne, om du ställer dig med näsan rakt söderut och gör en ökänd hälsning med vänsterarm så borde Venus vara ung. vid dina fingerspetsar!

0

Susanne E

31 dec 2006 kl. 01:11

Ok, Gula. Provade (lovar att det är första gången jag gjort den hälsningen-och sista) och då blir det den som är under de tre vise. Stämmer?

0

Gula

31 dec 2006 kl. 01:24

Nae, hos mig blir de tre vise “på andra sidan” ; om man gör hälsningen med andra armen…. om jag nu tittar rätt själv…Just nu så är det molnigt här så jag ser ingenting…

0

Susanne E

31 dec 2006 kl. 01:31

vojne, vojne…åt det hållet är det molnigt här. Ger upp och får kolla en annan gång. Nu blir det bingen. Hoppas katten din kommit in. Natti natti!

0

Gula

31 dec 2006 kl. 01:50

Ja Susanne, kräket kom in och såg helt oberörd ut…vadå, jag??? Blåser det?? Och så till matkoppen… Skönt!
Natti, natti!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone