0 285 visningar

24 svar

Ni där nere...

Gula

31 dec 2006 kl. 14:54

Nu utfärdas stormvarning för södra och västra delen av landet IGEN!! Börjar tycka RIKTIGT synd om er, räckte det inte med vägras och översvämmningar, skall taken flyga iväg också??!! Ja det är ju ingen hejd på allt elände!
  Ett Bättre Nytt År önskar jag er!
      Gula

0

Ni där uppe...

cicki T Belgien

31 dec 2006 kl. 15:19

Håller med Gula, spänn fast er! Här har vi haft vråldimma men den har ju inte samma naturkraft om man har dimljuset på! Hoppas stormen bedarrar snart.

0

Ni där uppe...

per d

31 dec 2006 kl. 15:57

cicki, stormen har inte ens börjat ännu !

0

Ni där uppe...

per d

31 dec 2006 kl. 15:57

cicki, stormen har inte ens börjat ännu !

0

Ni där uppe...

cicki T Belgien

31 dec 2006 kl. 15:59

vet jag väl, men det är alltid bra att vara förberedd! Som att sätta på vinterdäck innan snön kommer.

0

Ni där uppe...

cicki T Belgien

31 dec 2006 kl. 16:09

till per, ok du har rätt, jag uttryckte mig fel, vad jag menade var att hoppas stormen, OM DEN KOMMER, bedarrar snart.

0

Ni där uppe...

Tina Nordberg

31 dec 2006 kl. 16:10

Tack för varningen! Ska fylla på några vattendunkar, ställa fram ficklampor och tändstickor.I går blev vi tagna på sängen, dessbättre bara ett kort strömmavbrott.

0

Ni där uppe...

per d

31 dec 2006 kl. 16:11

ok cicki, men ett riktigt oväder runt midnatt kan nog spara många från avskjutna fingar och ögon vid midnatt.
inget ont utan det har något gott med sig…....

0

cicki T Belgien

31 dec 2006 kl. 16:18

precis per! Gillar inte heller fyrverkerier osv. Gott Nytt!

0

per d

31 dec 2006 kl. 16:22

visst cicki, fyrverkerier är något överreklamerat lort. läste förresten att 35 000 svenska hundar får lugnande medel på nyårsafton p g a fyrverkerier.

0

Vi här nere....

Totte Gbg

31 dec 2006 kl. 16:37

Nu är det bara 25 minuter kvar till Gp:s fyrverkeri som är en tradition att se, ska bli kul, vädret e ok än så länge, älskar att se fyrverkerier men inte skjuta dem själv, sen e det klart att det är synd om alla hundar o alla andra som inte tycker om smällare….

0

Vi här nere....

Birgitta F

31 dec 2006 kl. 17:52

oj det missade jag Totte , undrar om jag hade sett det härifrån ; )
Ska i alla fall testa nya kameran när vi skjuter av våran bomblåda.
Än så länge har vi kvar taket på huset….men det är nog bra att bära in gasolköket…ja menar så inte hummermiddan med kantarellstuvning går om intet ..skål !

0

Vi här nere....

Gula

1 jan 2007 kl. 15:55

Hur är läget “där nere”? Blev det något eller var det falsk alarm??

0

Vi här nere....

per d

1 jan 2007 kl. 16:43

jo då i köpenhavn har man evakuerat 2 höghus som man befarar kan rasa samman. plus att öresundsbron varit stängd ! så visst blev det något !!

0

Vi här nere....

cicki T Belgien

1 jan 2007 kl. 16:46

håll i hatten per och lämna vispen hemma

0

Vi här nere....

Gula

1 jan 2007 kl. 16:52

Goda råd, Cicki! Vispen får vispa för sig själv ett tag…

0

Vi här nere....

Birgitta F

1 jan 2007 kl. 16:53

inget tak men en bit av fasaden har blåst bort =(
på huset där vi jobbar….

0

Gula

1 jan 2007 kl. 16:57

Usch då Birgitta, fick ni tag på den eller försvann den inåt landet?

0

Birgitta F

1 jan 2007 kl. 17:00

var och plockade ihop lite och satte upp avspärrningar runt huset , nu har blåsten och regnet tilltagit dessutom….kanonstart på 2007 ...  = ) , bra i alla fall att det är så folktomt runt oss efter vägraset..Annars hade nog någon kunnat råka illa ut med vassa plåtar i 2 meters längder som projektiler runt huvud och bilar.

0

Helena A

1 jan 2007 kl. 17:39

Men stackars er!!!!!!
Ni hade väl drabbats tillräckligt redan eller??????

0

Dvus

1 jan 2007 kl. 19:59

Jag tycker verkligen synd om er…detta börjar ju/är naturkatastrofer.

per d…håller med dig angående dessa förbannade fyrverkerier….

Vår hund är livrädd och i det området där jag bor, tror dom att nyårsfirandet börjar kring första advent och fortsätter till framåt mitten av januari. Och det är inga små smällare, det är rena bomber och häxpipor!

Nyårsnatten som passerade var ett rent helvete här. Även fast vi flydde “slagfältet” timmarna kring 12-slaget.

Vi får ta bilen flera gånger varje dag och åka i väg till skogs/avlägsna platser med vår vovve.

Hoppas nu att det blir ett slut på dessa stormar som drabbar er söderöver och att det blir ett Gott Nytt År för alla.

0

Gula

1 jan 2007 kl. 20:09

Över 32000 utan ström söderöver; vi kanske har “förlorat” några forumister där…och än är det ju inte slut! Men visst är det märkligt det här vädret - man börjar nästan tro på domedagsprofeterna; det är ju än det ena och än det andra! Åsså svamp hela vintern!!!

0

Dvus...?

Evus

2 jan 2007 kl. 17:02

....vem är då det?...jo det är ju jag, Evus, ju…slant visst på tangenterna i den allmänna ilskan/brådskan/tröttheten.

God fortsättning

0

Dvus...?

Susanne E

2 jan 2007 kl. 21:15

Tänk att det listade vi nog ut i.a.f. Evus ;-))

Har det lugnat ner sig nu med rakteter och stormar? Hoppas att de som varit strömlösa har fått tillbaka elen. Det är inte lätt att klara sig någon längre tid utan stöm. Och så typiskt att bli drabbad när det är som mörkast och kallast på året.

Tänker på “er där nere”! (även om den värmen inte går att laga mat med)

0

Dvus...?

Evus

2 jan 2007 kl. 23:18

:-)
Jo, Susanne, nu har det lugnat ner sig någorlunda. Men inte helt!
Ett par veckor till smäller dom nog av raketer här i kring…när man minst anar det!

Som i morse…kl.4.30….som ett exempel.

Jag tänker också på “er där nere”!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone