0 4407 visningar

5 svar

Ursäkta

Lena M

1 jan 2007 kl. 19:32

ämnet, men jag har läst att här finns många som är kunniga på kulinariska rätter. Nu blev jag med en rökt ål på em, vad göra, kan inte äta upp den nu, går sådant att frysa???
Tacksam för svar . Lena

0

cicki T Belgien

1 jan 2007 kl. 19:43

jodå, den går att frysa men som med annan fet fisk inte mer än tre månader

0

Birgitta F

1 jan 2007 kl. 19:44

hej lena , eftersom det är en ganska “fet” historia så bör du inte ha kvar den i frysen alltför länge. Om den är stor dela den i mindre bitar , jättegott att göra typ en grönsallad på.Sallad med fisk alltså , vi gör ofta så med rökt makrill…kocken hälsar…

0

Lena M

1 jan 2007 kl. 19:55

Tack snälla för svaren ! Om jag gjort försök att äta den ikväll så hade den kanske slutat illa. Men jag tror inte att den blir så gammal, bara min sambo reser sig ur sjuksängen så får jag god hjälp att äta upp den.

0

Sjuksängen!

Elisabeth Jansson

1 jan 2007 kl. 20:40

Har din sambo blivit sjuk Lena?
Men väl inte utav ålen?

Här hemma för längesedan röktes det ål och frös in, den var härsken på tre månader.

I år till julbordet hade vi egenfiskad laxöring den röktes någon dag innan jul.

Feta fiskar ål lax m, m, kan man frysa i vattenbad i en plastlåda och då blir hållbarheten lång.
Jag har ätit lax som varit i frysen på det viset som varit fryst i över ett år.

0

Sjuksängen!

Susanne E

2 jan 2007 kl. 21:42

Hoppas att det inte är allvarligt Lena M, med sambon alltså?

Och tack till Elisabeth J för tips om frysning i vattenbad. Fiffigt!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone