0 441 visningar

15 svar

Blomkålsöra.

Bo Reyer

2 jan 2007 kl. 11:14

Deeet är tiiisdag morgon, och mitt huvud känns så tungt. Vid 8-tiden i morse ringde telefonen. Efter ca 30 sekunder visade det sig att det var min fru som glömt att dra ur kontakten till strykjärnet som var inställt på bomull. Ha en bra fortsättning - ni som kan!

0

Lena M

2 jan 2007 kl. 17:26

Detsamma Bo, men förklara för mig rubriken och är det något sammanhang med det kvarglömda strykjärnet ???

0

Evus

2 jan 2007 kl. 17:28

Jag blir också nyfiken…

0

cicki T Belgien

2 jan 2007 kl. 18:18

blomkålsöra på blomkålssvamp? :)))) Heja Bo, hoppas du mår bättre nu!

0

Tina Nordberg Orsta Kolsva

2 jan 2007 kl. 19:18

Tror att Bo syftar på en gammal Norge historia.

0

klas Jaederfeldt

2 jan 2007 kl. 19:45

han trodde strykjärnet var tel.

0

Susanne E

2 jan 2007 kl. 19:54

...Och efter att ha svarat med ett hett strykjärn så kan det lätt se utt som ett blomkålsöra.

0

Tina Nordberg

2 jan 2007 kl. 22:06

Japp.

0

2 jan 2007 kl. 22:49

The Gräsänklingsblues av Povel Ramel…

http://www.helsinki.fi/~fyl_spek/sangbok/trakiga/Grasanklingsblues

0

cicki T Belgien

2 jan 2007 kl. 23:01

Skulle tro att vi alla förstått gräsänklingsblues, men blomkålen?

0

Totte Gbg

2 jan 2007 kl. 23:18

Kanske något som i tredje versens slut…det ringer i mitt öra…men jag hittar ingen blomkål jag heller… :( måste vara så som Susanne E sa…

0

Gula

2 jan 2007 kl. 23:27

Fundera lite på hur örat kommer att se ut om man “svarar” med strykjärnet istf. telefonen…. skulle tro det påminner ganska mycket om blomkålssvamp….

0

cicki T Belgien

2 jan 2007 kl. 23:45

Det är nog bara Bo som kan ge ett svar…Han har nog inte vaknat ännu…

0

Gula

2 jan 2007 kl. 23:47

Han kanske är på örat….

0

Susanne E

3 jan 2007 kl. 00:01

Nu var du fyndig Gula :-)

0

Göran H

3 jan 2007 kl. 23:50

Men herre gud tjejer, alla brottare har blomkålsöron, även en del boxare, även om deras grönsksattribut mer visar sig på och runt näsan. Men dristar man sig till att svara med ett hett strykjärn när det ringer i telefonen… Då har man garantera ett eller flera nykokta blomkålsöron.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone