0 873 visningar

13 svar

Svampstövlar!!

Salasias

3 jan 2007 kl. 18:45

Var på “Myrorna” vid Adolf Fredriks kyrkogata, Stockholm, idag och såg ett par helt oanvända SVAMPSTÖVLAR!! För 100:- Tyvärr storlek 37..
Ett tips bara om någon nätt dam har vägarna förbi…

Vad svampstövlar är???  Jo, beige gummistövlar med svampmotiv på. Som tagna ur en illustrationsbok. Decimeterstora, tecknade svampar med det latinska namnet under. Jättehäftiga… men som sagt för små för mig..

0

Nina A

3 jan 2007 kl. 18:56

åh. kanska ska kika på dom då :D
fast då blir det extra tydligt att man är i skogen för svampen;)
man vill ju helst inte att fler hittar ens ställen
:D

0

Salasias

3 jan 2007 kl. 19:06

Smygis där… de står rakt fram nedanför trappan ner till klädavdelningen. Så häftiga!

0

Tina Nordberg

3 jan 2007 kl. 20:40

Jag har åxå sett dem, på en dam i vår butik. Hon mindes inte var hon köpt dem, men det var en liten butik i huvudstaden. Det blir ju lätt att hitta. Håller med om att de var jättehäftiga.

0

klas jaederfeldt

3 jan 2007 kl. 20:52

i södertälje sålde intersport sådana, hustrun köpte, jag skulle också köpa men stövlarnas 41or var mindre än min 41or

0

Gunhild

4 jan 2007 kl. 15:44

Bara att kolla på fötterna vad det är för svamp man hittat, häftigt va?
En kompis hade fått såna i julklapp så jag tog ett kort med min julklappsmobil.

0

Gunhild

4 jan 2007 kl. 15:49

Bara att kolla på fötterna och jämföra med svamp man hittat, häftigt! en kompis har fått dem i julklapp så jag fotade med min julklappsmobil.

0

Gula

4 jan 2007 kl. 21:38

Snygga!!!

0

hanzzon

4 jan 2007 kl. 21:45

inte för att skryta, men själv har jag ett par:
Tretorn
Spiktramp
EN 345 SB+P
:)  :)  :)
mvh

0

hanzzon

Gunhild

4 jan 2007 kl. 23:29

dina stövlar är säkert mer praktiska och bättre att gå i. Jag har prövat “svampstövlarna” ingenting för mig.

0

hanzzon

Trumpelisa

5 jan 2007 kl. 09:42

Åh, jag som fått en kamera i julklapp och tänkte fotografera mina svampstövlar och visa dem på forumet. Håller med Gunhild, de är inte riktigt bekväma att gå i men de är väldigt fina. Man kan kanske ha dem som prydnad bland andra svampgrejer. Har svampar (porslin o glas) i min hall vars tapeter har en svampbård längst upp.

0

Svampprylar

Susanne E

5 jan 2007 kl. 10:57

Appropå svampprylar så fanns det en tråd med en länk till en nätbutik som bara sålde svampsaker. Minns någon den? Det var väl i somras eller höstas den var uppe. Har försökt leta efter den men inte lyckats.

Det här är en annan svampbutik men det är inte den jag letar efter
http://www.svampbutiken.com/
Tänkte bara om någon annan var intresserad av den när jag ändå hittat den. Den jag letar efter säljer glas, smycken m.m. Minns någon?

0

Svampprylar

Birgitta S

5 jan 2007 kl. 11:16

Kan det vara denna du söker?
http://www.svamping.se/

0

Svampprylar

Susanne E

5 jan 2007 kl. 12:57

JA! JUST DEN!
Tack så mycket Birgitta S! Där finns det så mycket roligt och praktiskt för svampfolk. Titta bara på alla svampsmycken!

Tackar och bugar!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone