Tommy Olofsson
6 jan 2007 kl. 15:46
En vintersaga:
På julaftonskvällen, närmare bestämt vid 20.00 då jag besökte min kusin som bor på landet, tog jag en liten ficklampa med mig och gick ut i mörka skogen. Såg inte ens en meter framför mig mer än vad som syntes från ficklampans sken. En bit in i skogen börjar jag lysa ner mot marken, och plötsligt….där uppenbarade sig några trattkantareller. Fina och fräscha (det var inte minusgrader). Jag plockade drygt en halv liter, problem när jag skulle ta mig ut till vägen igen, åt vilket håll låg vägen? Men upptäckte snart att jag endast var tre meter från vägen. Gick hem till min kusin och stekte nyplockad svamp som jag sedan bjöd “laget runt”, alla fick smaka, och det var 23 gäster där. Men ute lyste snön med sin frånvaro på taken - endast trattkantarellen var vaken.
/Ville bara förmedla denna fantastiska upplevelse under julaftonskvällen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.