0 213 visningar

10 svar

Geogerafi.

Alf Pallin

6 jan 2007 kl. 18:51

Vilket slott är det som jag besökt i Polen.

0

Totte Gbg

6 jan 2007 kl. 20:31

Kan det kanske vara nåt sånt här..Ksiàýañski Park Krajobrazowy men vad slottet heter kanske nåt sånt här Wejúcie do ksiàýañskich ogrodów ??? Som sagt var jag kan inte språket :)

0

Totte Gbg

6 jan 2007 kl. 20:37

Kanske det är detta slottet http://wroclaw.hydral.com.pl/64190, foto.html

0

Totte Gbg

6 jan 2007 kl. 20:38

Testar igen…
http://wroclaw.hydral.com.pl/64190, foto.html

0

Alf Pallin

6 jan 2007 kl. 20:41

Ja Polska är att himla svårt språk, som ledtråd kan jag nämna att på slottet bodde en Engelsk prinsessa vid tiden för 1.a värdskriget. Och vid den tiden tillhörde området där slottet ligger inte Polen.

0

Totte Gbg

Alf Pallin

6 jan 2007 kl. 20:44

Lyckas inte öppna din länk, men du verkar vara på väg åt rätt håll.

0

Totte Gbg

6 jan 2007 kl. 20:45

Ok ska leta vidare men jag ville bara säga att länkten som inte fungerar fungerar om man tar bort %20 innan foto i länken…

Furstenstein slott?

0

Totte Gbg

6 jan 2007 kl. 20:47

Du skulle ju åka mellan Swiebodzica & Berlin så det är bara att leta på då...

0

Alf Pallin

6 jan 2007 kl. 20:52

Jättebra, visst är det Furstenstein, hur kom du på detta.Vill bara tilläga att de flesta av bilderna på svampar tickor som jag fotade i Polen är från en promenad runt slottets omgivningar. Mycket facinerande natur med träd som jag inte har en aning om vad det är, och mycket svamp.Värt ett besök.

0

Totte Gbg

6 jan 2007 kl. 21:00

Jag ska säga godfortsättning o välkommen tillbaka, fina bilder du tagit!

Jag letar med sökord, slott, slott i polen, slott & trädgårdar ja allt du kan tänka dig och söker även på bilder…sen kom jag på att du skickade en nyårshälsning där du skrev vilken väg du åkte o då sökte jag på staden Swiebodzica o fann denna sidan http://www.swiebodzice.pl/www/strony/polozenie.htm å nere i högra hörnet fanns en bild med alla de kontiga namnen o då var det bara att leta vidare på de namnen o i bilder… jag skulle kanske kunna ta arbete som detektiv kanske??

0

Gula

6 jan 2007 kl. 21:37

Välkommen hem Alf och god fortsättning!! Hoppas du hade en trevlig resa!
Vilket maffigt slott! Hann inte med alls, grejade med annat. Snyggt Totte! Du borde verkligen börja på någon detektivbyrå :-D !!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone