I dag hade jag en underbar dag i skogen :0) Hittade massor med trattisar, citronslemskivlingar OCH svart trumpetsvamp OCH stolt fjällskivling!!
Överlycklig :0)
Vet inte vad jag ska hitta på med så mycket delikatesser bara.. Några tips?
Bilder på smlingen finns här: http://hem.passagen.se/adezign/svamp/svamp_041013.htm
Hej Annika!
Vilken fin bild!
Var bor du egentligen? Här i Salatrakten har nog det mesta av dessa tonvis med trattisar gett upp nu efter flera nätters frost.(-4-5gr). Om du inte vet vad du ska göra med trumpeterna så tar jag dem gärna. Jag hittar ju aldrig några. Snyft, snyft.
Jag bor i Sollentuna.. Och här verkar dom trivas än så länge ;0) Ja, jag är nog fortfarande i chocktillstånd efter mina fynd. Eller okej då, det var faktiskt min sambo som fick syn på trumpetsvamparna (hmmm). Dom är ju lite knepiga att se bland löven som börjat mörkna.. Nej jag behåller dom nog ;0)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.