0 199 visningar

9 svar

Ännu en bildlek

Tina Nordberg

8 jan 2007 kl. 12:25

Den här blommade åxå i somras.
Lite halvvild.

0

Lupin

Hans v E

8 jan 2007 kl. 12:46

?

0

Lupin - Hans

Kristina i Lund

8 jan 2007 kl. 12:56

Snälla! Skriv inte svaret i rubriken.

0

Tina Nordberg

8 jan 2007 kl. 15:09

Ja det är det. Bravo. Nu gäller det att göra det lite krångligare. Detta var tydliget för enkelt för er.

Grattis.

0

Bo E

8 jan 2007 kl. 15:16

Usch, inte svårt men ibland kan man ju glömma typ sitt eget telenummer i ett litet hjärnsläpp…

Mina föräldrar kallade den i alla fall “2 duvor i en vagn” och de grävde bort den ur trädgården för de trodde den var livsfarligt giftig???

Den har ett annat namn oxå...ska bli kul när det dyker upp…och se om det klickar till i nån hjärncell.

0

Karin Z, Västerås

8 jan 2007 kl. 15:29

en äldre dam jag känner kallar stormhatten för “två duvor i en vagn”, eller “turturduvor”. Stormhatt är giftig. Men stormhatten och lupinen är inte samma, kan dina föräldrar ha tagit fel och förväxlat lupinen eller finns det kanske fler “duvor”?!

0

Bo E

8 jan 2007 kl. 15:31

Stormhatt hette den!

Bara en minneslucka!

Nej lupiner tyckte mina föräldrar om. De är ofarliga.

Numera ser man dem ofta i mängd ute i skogen nära nedlagda torp eller sommarstugeträdgårdar. De förvildas lätt tydligen!

0

Tina Nordberg

8 jan 2007 kl. 16:02

Här i Mälardalen är den ett ogräs utmed vägarna. Men vackert är det.
Nu ska jag åka med sonen till Fagersta, han ska spela bowling final.Det är en tävling där vinnaren får 10 000 kr.
I morgon ska jag klura ut något så ni får gnugga geniknölarna.
Vi hörs.

0

Bo E

8 jan 2007 kl. 16:05

Lupinen är vanlig förvildad…ogräs eller prydnad kan man ju tvista om.
Säremot har jag inte sett Stormhatt i vilt tillstånd, såvitt jag kan minnas i alla fall.

Möjligen i nån övergiven trädgård.

0

Tina Nordberg

8 jan 2007 kl. 16:06

Inte jag heller.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone