Hej! Folk kanske slappar av när det inte finns så många svampfrågor! Vad vet jag? Själv sitter jag hemma som är utanför Oslo och kan inte komma ut till mitt favoritsvampställe som finns på en ö i inre Oslofjorden! Där finns det många trattisar som väntar på mig. Suck!! Gott Nytt År!!!
Javisst är det grönt i granskogarna!
Desto brunare och lerigare i lövskogen, men det har varit en fatastisk fin jul- o nyårshelg här i mina trakter!
Stort tack för fjällskivlingen!
Den blev läcker.
Närmaste association möjligen kungschampinjon, men annars en egen god lite nötig svampsmak.
Marinerad i gam, meldags mjölk och sedan tillredd enligt såsreceptet i receptbanken….när jag till slut hittade rödvinbärsgelé i en butikshylla…
Kan rekommendera receptet, men det har du förstås redan provat.
Jag använde såsen till grytstekt kyckling. Den bör funka till det mesta…
Hade turen att få av grannen 2 stor fina regnbågslaxar som tydligen varit med i ett akvarium vid en SVT tv inspelning här i Göteborg o det tackar man ju inte nej til ;)
Javisst va lyxigt…den ena hade rom i sig som jag även tagit till vara o ska göra nåt gott med…
direkt dumma menade jag nog inte, snarare att vi inte kan hitta på nåt vettigare…
själv sitter jag i en reception och vaktar en telefon och håller lite uppsikt, med datorn som enda sällskap för tillfället och då är det ju kul att kolla in guiden.
Men det finns ju roligare inlägg än att kolla räkneverket i o fs
glad kväll på er!
Kul tråd det här! Jodå nog har det stormat alltid och regnat horisontellt. Katten fräste när jag skulle släppa ut honom, vände i dörren och gick på lådan istället. Hämtade precis gubben från flyget. Trots att han är en pendelflygpassagerare (oj vilket långt ord!)blev han nästan sjösjuk och småskrajsen innan dom tog mark. Gungigt värre.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.