Äntligen tillbaka på forumet!!! Här var det en smärre Gudrun som drog fram!! 5km ner till Rånäs; 10 stora träd över vägen och en massa kvistar, grenar och annat bråte…. strömlöst i 1½ dygn!!! Men nu kl. 9 kom strömmen tillbaka! Så nu gäller det att röja i frys och kylskåp och se vad som är användbart ännu…..
Ja usch, det där blinkande känner jag igen. Det har förstört en dator och en parabolmottagare hos oss tidigare!
Men nu har jag kollat frysarna och där behöver ingenting kastas, allting var fruset ännu (=välfyllda ;)) Kylskåpet är det en annan sak med…. skulle jag vetat att avbrottet blev så här långt skulle jag ju skeppat ut grejerna i jordkällaren men , men….
kommer völ till sverige under fredagen.
Varsel om storm
Udsendt af DMI, den 11. januar 2007 11:28 lokal dansk tid
Der er varsel om storm med vindstød af orkanstyrke i Vest- og Nordjylland nord for Ringkøbing Fjord.
Vinden bliver vestnordvestlig 23-28 m/s med vindstød til 38 m/s.
Den kraftige vind begynder lige efter midnat og forventes at aftage fredag morgen.
källa dmi
Usch Per, hoppas den inte hinner ända hit upp! Nu räckte för ett tag. Men du får väl hålla i hatten och klistra fast taket och se till att du har ljus i huset (kanske blev över efter julen?) och sen får vi väl hoppas på det bästa! Här var det nog ganska “orkanigt” i pustarna, har aldrig hört att det knakat i INNERVÄGGARNA förr!!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.