0 301 visningar

13 svar

Fråga tll herr Krikorev.

Affe Nv Skåne

11 jan 2007 kl. 10:08

Undrar nyfiket när svampguiden blir färdig i CD-format….?

0

Michael Krikorev

15 jan 2007 kl. 22:45

Hej Affe!
Arbetet med CD:n är försenat. Det är typiskt mig, hinner sällan med allt jag vill göra. Har fotat mycket i höst, både till 2 kommande svampböcker och till CD:n. Jag vill göra den bra och få med så många nya bilder som möjligt men senaste tiden har gått åt till pluggande och extrajobb för att spara ihop pengar till en resa. Jag kan tyvärr inte ge nåt datum när CD:n blir klar, men hinner iallfall inte innan jag drar till Malaysia och Borneo i februari. Jag är borta och backpackar i Asien i totalt 2 månader och är tillbaka i mitten på april. Efter det ska jag försöka kavla upp skjortärmarna. Detsamma gäller mina ambitioner med det nya forumet och hemsidan som måste klara belastningen från alla besökare under kommande svampsäsong. Forumet växte sig så stort i höst så det gick trögt att surfa. Nu går det definitivt snabbare att surfa när de flesta gamla inlägg tillfälligt är bortplockade. Ska försöka lösa det också så snart jag kan.

0

Affe Nv Skåne

17 jan 2007 kl. 00:55

Micke, jag är nöjd med svaret och önskar dej en mycket trevlig och givande resa.

0

Affe Nv Skåne

17 jan 2007 kl. 00:56

Givetvis glömde jag klart fråga om böckerna…

Vad är det för böcker och när kommer dom?

0

cicki T Belgien

17 jan 2007 kl. 01:01

lycka till!

0

Lena M

17 jan 2007 kl. 09:10

Michael, jag är lite nyfiken på din resa. Vad är det som lockar i Malaysia / Borneo, vad förväntar du att se , finna , på dessa breddgrader. Berätta lite om du har tid !

0

Michael Krikorev

17 jan 2007 kl. 11:18

Hej, de kommande böckerna jag har jobbat med är:
1. “Bästa matsvamparna”. Min första egna svampbok, utkommer på ICA bokförlag senare i år. Den innehåller ca 30 av våra bästa matsvampar och de vanligaste förväxlingssvamparna.

2. Sedan har jag fotat till “Pelle Holmbergs bok om svampar” som ska komma ut till sommaren:
http://www.semic.se/1100/1100.asp?Articleid=9789155235222

Jag hinner inte berätta så mycket om resan till Borneo just nu, men kan återkomma senare. Det som lockar mest är väl att få uppleva den extrema artrikedom som finns där. Mer om kursen finns att läsa på:
http://www.emg.umu.se/utbildning/bio-utbildning/bioc41-tropiskekologi/Tropisk/hem.html

Efter kursen kommer jag kanske resa lite på fastlandet i Malaysia, besöka några naturreservat och sen ta mig upp till Thailand för främst sol- & badsemester men kanske också hinna med norra Thailand och ett besök på Mushroom Research Center: http://www.mushroomresearchcentre.net/

0

Kristina i Lund

17 jan 2007 kl. 11:42

Trevlig resa, Michael! Ser fram emot böckerna! Under tiden du är ute och reser, så “småpratar” vi andra här på guiden ;-)

0

Birgitta D

17 jan 2007 kl. 23:11

Önskar dig verkligen en fantastisk resa. Välkommen tillbaka sedan och berätta om dina upplevelser.

0

Bo E

18 jan 2007 kl. 16:40

Verkligen spännande!

Önskar god resa!

Lite kul med länken till “mushroom research”...den kräver att man installerar nåt asiatiskt typsnitt…självklart egentligen, men sånt man kanske inte tänker på sådär direkt…

ser fram emot fina bilder från dig på guiden framledes…

0

Trevlig resa!

Totte Gbg

18 jan 2007 kl. 18:00

Låter spännande Micke! Vilket äventyr du ska ut på....Mycket trevlig resa!!!

0

Trevlig resa!

Gula

18 jan 2007 kl. 19:11

Passande tidpunkt, Michael, det smäller säkert till och blir vargavinter just när du svettas under palmer och lianer!!
  Trevlig resa och passa dig för odjur…!!!

0

Michael Krikorev

18 jan 2007 kl. 21:14

Tack för alla lyckönskningar! Jag är uppe i Umeå just nu på sista kursträffen innan resan. Här är det snö och kallt, lite skillnad från Stockholmsvädret som var vårlikt när jag åkte.

Vet inte om det blir så mycket bilder jag får med mig hem. Jag tänkte inte släpa med mig min systemkamera, och någon pocketkamera har jag inte, jag kanske kan få låna en, vi får se…

0

Trevlig resa!

Tina Nordberg

18 jan 2007 kl. 21:17

Trevlig resa.
O, vad mycket du ska få uppleva.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone