0 259 visningar

29 svar

Jämförelse.

Affe Nv Skåne

11 jan 2007 kl. 23:41

Minns för ett år sen ungefär, då var det nog inte 10 nya inlägg om dan vid den här tidpunkten…

Nu däremot så är det rejält tilltaget.

Har svampguiden växt eller har den växt???
Kul för oss användare, men speciellt för upphovsmannen!

0

Gula

12 jan 2007 kl. 00:08

Som ett tofsskivlingsmycel….breder ut sig och blir bara större, STÖRRE och S T Ö R R E…..

0

Susanne E

12 jan 2007 kl. 08:12

Ja, jag är ju en av dem som är “nya” på forumet och hittade hit i somras. Det var en väninna som berättade att man kunde läsa rapporter om svampfynd här. Och nu är det här favoritsajten! Tänk vad mycket jag har lärt mig! och så många skratt jag fått! Tack till er alla!
:-D

0

Lena M

12 jan 2007 kl. 08:26

Affe, det kan ju bero på att det är inte bara svamp som diskuteras numera utan växter, fornminnen, mat e.t.c. Inte vet jag om grundaren Michael K hade tänkt sig att svampguiden skulle utvecklas så, han får väl göra sin stämma hörd om han misstycker.

0

gunhild

12 jan 2007 kl. 09:28

Det är nog så att fler upptäckt nyttan och glädjen med forumet. Jag har själv känt till det tidigare och lämnat in fyndrapporter sporadiskt men från senhösten har jag blivit helt “beroende” och jag har lärt mig mycket genom att titta på bilder och läsa kommentarer.Det är väl också så att intresset för att plocka svamp och ta tillvara den ökar år från år, så det blir fler och fler som vill lära mer.

0

Kristina i Lund

12 jan 2007 kl. 09:34

Hoppas verkligen inte att Michael misstycker. Jag har också blivit beroende (fråga min familj), fast jag inte hittade hit förrän 2 september -06. Den dan ramlade jag över hur mycket brunsopp som helst av en tillfällighet.

0

Tina Nordberg

12 jan 2007 kl. 09:37

Jag är åxå nu här, ramlade av en händelse in i somras. Satt och surtade på svampnamn.Det har givit mig väldigt mycket, har lärt mig massor. Och så fått ett nytt intresse fotografering.Tack till alla. Behov? Vadå? Jag?

0

Jämförelse. Tina

Susanne E

12 jan 2007 kl. 09:39

Och jag som trodde att du var en av de “gamla rävarna”. :-D

0

Jämförelse. Tina

Gula

12 jan 2007 kl. 09:50

Gomorron!!!
Kanske finns det såna som jag: Har LÄST sidan och forumet par, tre år men började inte skriva själv förrän i somras (eller när det nu var)

0

Jämförelse. Tina

Susanne E

12 jan 2007 kl. 17:04

Tina, hoppas du förstår att jag inte menade “gammal” i ålderns bemärkelse, utan att du verkar kunnig här på forumet :-) och fanns här när jag halkade in här…
För gammal, det är du ju inte!!

0

Jämförelse. Tina

Tina Nordberg

13 jan 2007 kl. 09:20

Man kan ha passerat många år utan att vara gammal. Fyller 51 den 21/1.

0

Jämförelse. Tina

Gula

13 jan 2007 kl. 09:48

Åh guud, är du så UNG???!!  8-D

0

Jämförelse. Tina

Tina Nordberg

13 jan 2007 kl. 10:11

Vaddå, låter jag gammal? Eller skriver jag åldrigt?

0

Jämförelse. Tina

Gula

13 jan 2007 kl. 10:21

Hahaa, ja man riktigt HÖR hur det knarrar om rösten och handen går upp till örat—VA, va sa du???? 8-D.
Nejnej, men man jämför ju alltid med sig själv———och 51 är ju INTE gammal, åldern sitter ju mellan öronen!!!
      Hälsningar från unga Gula

0

Jämförelse. Tina

Tina Nordberg

13 jan 2007 kl. 10:39

Hur ung är du då Gula, om man får fråga?

0

Jämförelse. Tina

Gula

13 jan 2007 kl. 10:43

Fyller 60 i april. Men det är ju bara köttet och benen! Hjärnan är intakt och fyller bara 32!!!!  8-D

0

Jämförelse. Tina

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 14:10

hej ungdomar! Själv fyllde jag 50 i december. Nu vänder jag, tänkte fylla 49 i år.

0

Jämförelse. Tina

Tina Nordberg

13 jan 2007 kl. 15:42

Förstod väl att ett så bra forum skulle omfatta fler 56:or.Grattis i efterskott cicki.

0

Jämförelse. Tina

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 15:45

Ja Tina, det är du och jag, Björn Borg och alla andra. Fler 56:or på Forumet?

0

Jämförelse. Tina

Gunilla

13 jan 2007 kl. 16:08

Jag åxå-fast en tidig sådan.Har redan hunnit bli 51-i söndags.

0

Hörni...

Gula

13 jan 2007 kl. 16:16

GRATTIS, till er hela bunten, ni tycks ju fylla runt jul allesammans! Och till alla andra också som inte har anmält sig… ;-)

0

Jämförelse. Tina

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 16:57

grattis, fast du blev väl bara 49?

0

gunhild

13 jan 2007 kl. 17:13

här finns en användbar länk för den som har svårt att komma ihåg födelsedagar
http://www.birthday.se/
kolla hur lätt det är

0

Gula

13 jan 2007 kl. 17:20

Vilken toppenlänk, Gunhild!! Vi har precis funderat oss sjuka på vad vi ska hitta på åt gubbens bror som fyller 50! Tack!

0

Totte Gbg

13 jan 2007 kl. 17:50

GRATTIS alla ni som fyllt år!!!

Såg på födelsedagssiten att de har ändrat namnsdagarna…inte fyller jag år på Justina dagen längre hmmm när skedde denna ändring tro??

0

Jämförelse. Totte

Gula

13 jan 2007 kl. 17:54

Skaru me till Belgien, Totte?? Se Cickis tråd….

0

Jämförelse. Gula

Totte Gbg

13 jan 2007 kl. 17:55

Kan man gå dit ;)

0

Jämförelse. Gula

Totte Gbg

13 jan 2007 kl. 18:08

...är det någon mer från Göteborg som åker….eller ska jag flyga själv:(

0

Jämförelse. Totte

Gula

13 jan 2007 kl. 18:09

Det beror på hur hurtig du är, Totte 8-)!! Finns säkert bra vägar att vandra på, men då går det nog inte på en dag….

0

Jämförelse. Totte

Gula

13 jan 2007 kl. 18:10

Vi får väl vänta och se… det finns ju forum-folk därnere…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone