0 208 visningar

2 svar

färgsvampar

Anette

16 okt 2004 kl. 15:16

Hej!
Jag sökte på färgsvampar och fick upp Monica Wallberg och Helen Persfalk som demonstrerat svampfärgning för ett antal år sedan. Jag undrar om de fortfarande finns med i föreningen och om det går att kontakta dem? Mvh Anette.

0

Elisabeth Jansson

3 nov 2004 kl. 23:31

Hej!
Såg att du inte fått något svar. Jag har färgat i många år, du får gärna skriva till mig om du undrar över något, ametist skivling tror jag inte ger någon bra färg, det är inte det som man ser med ögat som ger färg. Tänk bara på lilla lystickan som är beige och ger så mycket och lila färg. Det skulle vara roligt om fler som färgar delade med sig av sina erfarenheter på svampguiden.

0

Annika

5 jul 2005 kl. 10:42

Hejsan
Jag vet att Helen Persfalk bor i Linköping och att det kansek går att få tag i henne via hennes dotter
bitte_persfalk@hotmail.com. Kan vara värt ett försök.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone