Var på utflykt i tisdags.Åt frukost hemma i Sverige, flög iväg och landade i ett land, reste vidare till nästa land och drack fm-kaffe där.I det tredje landet åt jag lunch, och sen till det fjärde där jag drack emkaffet.Skulle sen äta middag i land nr 1 och flyga hem igen.Tyvärr höll inte planen riktigt-körde istället vilse och kom till flygplatsen samtidigt som mitt plan lyfte så jag fick stanna ett dygn extra.
Vilka länder har jag varit i ?
Vilken flygplats reste jag till ?
Vad heter städerna på bild 1 och 2?
Svampsmycke som pris till den som knäcker allt-annars till den som svarar rätt på en utslagsfråga som kommer med ny bild.
Du flög till Amsterdam, Schiphol. Där hyrde du en bil och åkte iväg, i det ovanligt fina vädret, mot tyska gränsen. På tyska sidan hittade du ett jättemysigt cafe´ där du bara måste dricka en kopp kaffe! Sen fortsatte du mot det vackra Luxemburg och eftersom du hört att de hade ett utmärkt kök beslöt du dig för att luncha där. Mätt och belåten kom du på att det skulle vara roligt att hälsa på Cicki. Eftersom det inte var så lång väg till den delen av Belgien där hon bor, beslöt du dig för att överraska henne. Med ett pillemariskt leende på läpparna körde du iväg och överraskade henne rejält när du kom fram! Hon blev naturligtvis jätteglad och skulle gärna ha bjudit på lunch men då du just ätit så blev det eftermiddagskaffe i stället.
Sent om sider, efter en massa svamptjafs startade du färden mot utgångspunkten, körde genom det vackra norra Frankrike , sen Belgien, men när du kommit till det flacka Holland irrade du bort dig bland alla kanaler , skippade middagen du tänkt äta i Amsterdam och körde rakt ut till Schiphol. Med andan i halsen sprang du till incheckningen men tyvärr, ditt plan höll redan på att bogseras ut från sin gate! Och det var sista planet den dagen! Jaha, tänkte du, lika bra att äta den där middagen som jag missade; taxi in till Dammen och en utsökt middag på en turkisk resteurant med magdansös! Vilken tur att jag missade planet, tänkte du nöjd när du åkte till ditt hotell för natten!
Din story var så bra att du får priset även om den inte var korrekt!!!Jag flög till Hahn i Tyskland-hyrde bil, åkte till Luxemburg i hyrbilen-drack fmkaffet där (alltså staden Luxemburg i landet Luxemburg-bild 2). Åkte videare mot Thionville i Frankrike där baguetteautomaten fanns fanns och lunchade (fantastisk mat-sjötunga-sparris-potatis, vitvinsås mm-å till på köpet en gratis aptitretare innan-ett ostron toppat med äkta kaviar och en liten briosche med soltorkad tomat och getost.)
Sen åkte jag till Cicci som hade blivit överraskad redan dagen innan då jag mejlade henne för fikaplanering.Jättekul att träffa henne, men jag förbjöd henne att delta i den här tävlingen.!Å sen var det alltså avfarten till Hahn jag missade och hamnade galet! Detta ledde till övernattning i Koblenz och en titt på stan under onsdagen (bild 1) och därefter en tur utefter Rhen innan jag i väldigt god tid gav mig av mot Hahn!
Mejla guza@telia.com för prisutdelning!
Bilder på Ciccis slott-hon bor i tornet!
Inte behöver jag nåt pris; det var ju inte mycket som var rätt… men baguette-automaten tar jag gärna 8-D!! Allt hittar dom på!!
Så du träffade verkligen Cicki??!! Va roligt! Det ser ju så härligt ut där hon bor att man får lust att genast åka iväg!
Var ligger Hahn?? Hittar inte det.
Länk till Via michelin-Hahn är krumeluren i mitten på kartbilden.Man kan flyga dit med Ryanair för en spottstyver-men de kallar det Frankfurt ( 12 mil ca därifrån- och till Luxemburg bara 11).Och det var verkligen jättekul att träffa Cicci- - hon bor superfint öch är lika trevlig som man tror när man läser hennes roliga inlägg! Vi gick en sväng i hennes “närsvampområden” också och tittade bl.a på “kylskåpet” i jordkällartråden.
Och klart du ska ha pris när jag sagt det! Mejla!- och sen kanske det är du som blir våldgästat en annan gång!
Äsch skrev så mycket att jag glömde länken- här är den!
http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?strCountry=EUR&strAddress=&strCP=&strLocation=hahn&x=191&y=119
Nej- inte till Cicci-fick en utmärkt vägbeskrivning på mejlen! Bara tillbaka till flygplatsen…...men det var mest klant, och dumheten att inte vända tillbaka när jag insett att jag kört fel.Försökte istället hitta en genväg- och det vet man ju att såna är senvägar! Gamla ordspråk ska man nog lyssna till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.