0 208 visningar

11 svar

Hej Tina

Åsa

12 jan 2007 kl. 23:29

Får jag använda din bild av hunden i blomman? Har själv en bichon frisé så likheten finns onekligen. Som en lägesrapport kan jag meddela att det regnrar friskt i Stockholm just nu.

0

Gula

12 jan 2007 kl. 23:31

Och lite längre norrut (Rånäs) så ramlar det ned jätteflingor och det har börjat blåsa….

0

Åsa

12 jan 2007 kl. 23:51

Jag vill ha jätteflingor! Men Rånäs, var ligger det?  Har börjat söka efter sommarstuga och visst är det någon på forumet som bor i Sala?
Lövsjön, är det någon som vet var det ligger? Hemnet.se

0

Gula

13 jan 2007 kl. 00:08

Rånäs ligger c.80 km norr om Stockholm. Roslagen. 15km söder om världsberömda Knutby….

0

Tina Nordberg

13 jan 2007 kl. 08:50

Hej, det är inte min bild har fått den någon gång av någon. Det finns en hel serie där djut och växter/frukter är mixade.Om ni är intresserade kan jag leta fram det.Använd den du.

0

Gunilla

13 jan 2007 kl. 08:59

Och var finns hunden?

0

Åsa

13 jan 2007 kl. 23:46

Kolla med Tina för jag hittade hennes bild av en tillfällighet, ligger lågt just nu för i Bromma finns ingen svamp.

0

Åsa

14 jan 2007 kl. 00:02

Gula, med alla pendlare blir det oftast väldigt dyrt att köpa inom det avståndet. Vi har lagt ner kommunalt vatten och avlopp (Stockholmare, mindre smart vid vissa tillfällen), men kravet är en stuga mitt i skogen och det är inte det lättaste att hitta.

0

Gula

14 jan 2007 kl. 00:09

Har du kollat på dom mäklare som “hör hemma” här i Roslagen?? När dom har annonser i Norrteljetidningen så tycker jag inte priserna varit så hutlösa! Men vill man bo vid stranden så talar vi om helt andra summor…

0

Åsa

14 jan 2007 kl. 00:54

Vi är öppna för alla förslag. Landskap har ingen som helst betydelse men tätbebyggda sommarstugeområden är inte så kul. Vi vill verkligen hitta en stuga mitt ute i skogen där vi allmänt kan plåga våra barn med skogsutflykter och dylikt, skippa ipoden och datorn, Buzz, Eyetoy

0

Gula

14 jan 2007 kl. 01:19

Ja-a du, tyvärr så funkar ju allting här i skogen också så det är nog upp till er själva att trycka på OFF-knappen… men jag förstår vad du menar….

0

Åsa

19 jan 2007 kl. 23:34

Vi har faktiskt lagt våra ambitioner på  en lägre nivå så vi har skippat kommunalt vatten och avlopp, det finns ju elverk att köpa. Har spanat lite på en fastighet i Sala, Lövsjövägen 43, någon som vet något? Vad jag förstår finns det en forumdeltagare från Sala

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone