0 649 visningar

35 svar

svampforumet växer positivt!

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 01:44

Nattuggla som jag är kommer det här inlägget rätt sent. Är ju rätt ny på forumet och bor inte heller nästgårds. Men vadå, med internet och Ryanair har ju avstånden minskat. Gunilla fick ett ryck och skulle besöka fem länder på en dag. Hade hon inte missat avfarten till flygplatsen hade hon fixat det! Men hon hann i alla fall med att fika hos mig och det värmde! Jättekul, God natt!

0

Gunilla

13 jan 2007 kl. 07:48

Men hallå där Cicki-jag fixade ju alla på första dan även om det sen blev en dag till i Tyskland!Vi hade ju en ide också-fråga på forumet efter andra tips på femländerpåendagresor.Har ni några?
Här får ni en bild på slottsfrun i egen hög person.

0

5 på en dag?

Gula

13 jan 2007 kl. 10:37

Det blir nog svårt om man inte snurrar där var du var, Gunilla. En möjlighet är Polen, Tjeckien, Ungern, Rumänienoch Ukraina men jag tror att formaliteter vid gränserna kan dra ut på tiden. Det är ju så mycket lättare nu inne i EU, vid yttergränserna kan det vara värre. Och sen har man ju inte Cicki att hälsa på.....;-)

0

Gula

13 jan 2007 kl. 10:52

Glömde : Jättemysig bild på “slottsfruen”!! Tack för den Gunilla!!

0

Gunilla

13 jan 2007 kl. 11:05

Men gula-Sverige är ju ett land åxå så din blir ju 6-om man startar med flyg hemifrån. Men har hittat en ny själv-kanske ska testa den åxå.Flyg till Bratislava-fmkaffe i Bezeny ( Ungern), lunch i Wien ( Wienerschnitzel förstås), emkaffe i Breclav ( Tjeckien) å så tillbaka till Bratislava för middag och hemresa. Men vi måste ju hitta en forumdeltagare i Breclav först förstås, så man har nån att fika hos! Å sen måste det ju finnas lågprisflyg till Bratislava-annars har jag inte råd.

0

Gula

13 jan 2007 kl. 11:24

Det var ju en trevlig rutt! Gillade speciellt den där wienerschnitzeln..!! Men det kan nog bli svårt att hitta nån forumist på den linjen——skulle vara om Alf är i faggorna ;-) Men han bor ju inte heller där :(  och han håller mera till i Rumänien har jag förstått.

Vad kostade ditt flyg (tor) till Hahn? Och varifrån flög du??

0

Gunilla

13 jan 2007 kl. 11:48

210:- kostade det per person med obligatoriska avgifter.Sen la vi till 50:- per person för onlineincheckning så man kan gå direkt till säkerhetskontrollen och gaten.Bra att slippa köa till incheckning när man är på snabbresa!Den extra enkla biljetten för hemresan dan efter kostade 425 per person eftersom vi bokade med kort varsel och inte kunde välja billigaste avgångarna.
Vi flög från Nyköping-Skavsta flygplats.

0

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 14:03

åsså ska man äta Sachertårta i Wien. I min gröna ungdom hade jag som sport att sno askkoppar, som trofé hade jag en från hotell Sacher där det stod “honestly stolen from Sacher” på undersidan!

0

Gunilla

13 jan 2007 kl. 15:49

Såklart man ska-har bara varit i Wien en gång å då hann jag med både schnitzeln å tårtan ( å självklart på sacher).Och även det var en snabbresa så jag var bara i Wien under en halv dag eller nåt sånt.

0

Gula

13 jan 2007 kl. 17:13

Det var ju inget oöverkomligt pris precis! Det gäller ju bara att få arslet ur soffan…. och det är ju inte det lättaste!!!

0

Gunilla

13 jan 2007 kl. 17:30

Ska vi slå oss ihop framåt våren och hälsa på Cicki ett helt gäng kanske? Vad säger ni-och vad säger du Cicki?

0

Gula

13 jan 2007 kl. 17:36

Det låter ju som en jätterolig ide!! Vi behöver ju inte våldgästa Cicki, det finns säkert något trevligt ställe i närheten där man kan luncha eller fika!! MED Cicki alltså!!

0

c

13 jan 2007 kl. 19:15

ja, Cicki är med, kan fixa billig övernattning på slottet.

0

Charina i Orkanhalland

13 jan 2007 kl. 23:06

Får man hänga på? Jag vet att slottsbejjben vill ha pölsa så alla deltagare tar varsin burk med. Fast det får man kanske inte?!

0

Susanne E

13 jan 2007 kl. 23:10

Vilken härlig tur du har gjort Gunilla! Det låter verkligen lockande att följa med och hälsa på slottsfrun, med eller utan pölsa! :-)

0

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 23:15

hallå, hallå, jag är INTE slottsfru, utan vanlig hyresgäst! Som råkar gilla både pölsa och blodpudding.

0

Gula

13 jan 2007 kl. 23:17

Välkommen tillbaka, Charina! (var du nu har varit….)
  Jo men det är ju klart vi tar några meter pölsa med!! En slottsfru måste man ju lyda… ;-)

0

Gula

13 jan 2007 kl. 23:18

ok, ok   5kg blodpudding åsså...

0

slottsfrun

13 jan 2007 kl. 23:20

och lingonsylt!

0

Gula

13 jan 2007 kl. 23:21

OK, frun!

0

Susanne E

13 jan 2007 kl. 23:23

Lugn Cicki! :-) Jag vet att du inte är slottsfru!

0

Charina Halland

13 jan 2007 kl. 23:23

Jag har varit avskuren från omvärlden pga att Telia inte bryr sig så mycket om småkunder. Ingen tel o inget internet sedan nyår.
Pga Teliastrulet så har jag skaffat Skypetelefoni i datorn. Jättebra!! Rekomenderas.
Nån mer som har detta??

0

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 23:25

och Kalles kaviar! Och Ishavsrom och Gula kolasnablar och Expressen!

0

Susanne E

Och jag som trodde att du fått nytt jobb så du inte hann hit längre. Så bra att du kunde lösa det på annat sätt. Vad nu skytelefoni är ?

0

Gula

Och nu kommer orkanen och tar alltsammans??! Mitt lilla barn har också Skype och hon har varit jättenöjd!!

0

Susanne E

13 jan 2007 kl. 23:26

Finns det inte ishavsrom där? eller i alla fall någonting liknande?

0

Charina

13 jan 2007 kl. 23:27

http://www.skype.com/intl/sv/

Läs , begrunda o ladda ner!!

0

Susanne E

13 jan 2007 kl. 23:29

Det lät ju bra, men måste nog läsa det finstilta också...

0

cicki T Belgien

13 jan 2007 kl. 23:29

Ishavsrom finns inte, Skype finns, sueveränt om man vill prata gratis utomlands

0

Charina

13 jan 2007 kl. 23:32

Har du Skype Cicki?

0

Susanne E

13 jan 2007 kl. 23:33

Vad saknar du mer cicki? Annat ätbart, eller annat som inte är ätbart?

0

Gula

13 jan 2007 kl. 23:35

Expressen får du inte… den kan du läsa på nätet….

0

Gunilla

14 jan 2007 kl. 08:41

Men Kalles har de väl ändå på IKEA?

0

bo i örebro

15 jan 2007 kl. 16:14

Framför allt typsnittet!

Jag som ser rätt ynkligt tackar för det, men det tar en stund att vänja sig, för man förlorar lite av överblicken över inläggen.

Svårare att se i långa diskussioner med många kommentarer alltså...

0

cicki T Belgien

15 jan 2007 kl. 16:58

oj, många frågor! Charina, ja jag har Skype MEN katten lekte sönder hörlurarna så jag måste fixa nya. Gula, vill ha tidningsprasslet, vägrar ta med mig laptopen på toa!Dessutom brinner den bättre när man ska få igång elden. Sen om det är Expressen eller Aftonbladet spelar ingen roll. Susanne, ugnstermometer (köper alltid med som present, det finns inte här), smörknivar i trä, extrasaltat Bregott, ljus i 100% stearin, färsk strömming och som sagt ISHAVSROM. Som tur är har vi numer en IKEA nästgårds och en skandinavisk affär i Luxemburg, men det blir dyrt.

0

Sökte dig på Skype

Charina

15 jan 2007 kl. 18:14

cicki. Men fick ingen träff.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone