Nattuggla som jag är kommer det här inlägget rätt sent. Är ju rätt ny på forumet och bor inte heller nästgårds. Men vadå, med internet och Ryanair har ju avstånden minskat. Gunilla fick ett ryck och skulle besöka fem länder på en dag. Hade hon inte missat avfarten till flygplatsen hade hon fixat det! Men hon hann i alla fall med att fika hos mig och det värmde! Jättekul, God natt!
Det blir nog svårt om man inte snurrar där var du var, Gunilla. En möjlighet är Polen, Tjeckien, Ungern, Rumänienoch Ukraina men jag tror att formaliteter vid gränserna kan dra ut på tiden. Det är ju så mycket lättare nu inne i EU, vid yttergränserna kan det vara värre. Och sen har man ju inte Cicki att hälsa på.....;-)
Men gula-Sverige är ju ett land åxå så din blir ju 6-om man startar med flyg hemifrån. Men har hittat en ny själv-kanske ska testa den åxå.Flyg till Bratislava-fmkaffe i Bezeny ( Ungern), lunch i Wien ( Wienerschnitzel förstås), emkaffe i Breclav ( Tjeckien) å så tillbaka till Bratislava för middag och hemresa. Men vi måste ju hitta en forumdeltagare i Breclav först förstås, så man har nån att fika hos! Å sen måste det ju finnas lågprisflyg till Bratislava-annars har jag inte råd.
Det var ju en trevlig rutt! Gillade speciellt den där wienerschnitzeln..!! Men det kan nog bli svårt att hitta nån forumist på den linjen——skulle vara om Alf är i faggorna ;-) Men han bor ju inte heller där :( och han håller mera till i Rumänien har jag förstått.
Vad kostade ditt flyg (tor) till Hahn? Och varifrån flög du??
210:- kostade det per person med obligatoriska avgifter.Sen la vi till 50:- per person för onlineincheckning så man kan gå direkt till säkerhetskontrollen och gaten.Bra att slippa köa till incheckning när man är på snabbresa!Den extra enkla biljetten för hemresan dan efter kostade 425 per person eftersom vi bokade med kort varsel och inte kunde välja billigaste avgångarna.
Vi flög från Nyköping-Skavsta flygplats.
oj, många frågor! Charina, ja jag har Skype MEN katten lekte sönder hörlurarna så jag måste fixa nya. Gula, vill ha tidningsprasslet, vägrar ta med mig laptopen på toa!Dessutom brinner den bättre när man ska få igång elden. Sen om det är Expressen eller Aftonbladet spelar ingen roll. Susanne, ugnstermometer (köper alltid med som present, det finns inte här), smörknivar i trä, extrasaltat Bregott, ljus i 100% stearin, färsk strömming och som sagt ISHAVSROM. Som tur är har vi numer en IKEA nästgårds och en skandinavisk affär i Luxemburg, men det blir dyrt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.