Kan vi inte starta en tråd där vi skriver var vi bor (eller plockar svamp) ?? Med för var dag minskande mängd små grå celler kommer inte jag åtminstone ihåg var folk befinner sig och dessutom är det lätt att röra ihop dom som har liknande namn.
Själv bor jag mellan Uppsala och Norrtälje i Rånäs.
Kul Gunilla, jag har bott i Strängnäs en period, men där bara plockat kantareller. Jag jobbade på nu nedlagda Sundby sjukhus. Jag bor i Kåddis och plockar svamp i Västerbotten och där jag kommer åt.
på denna tråd finns en del information om stjärnorna utom hans v e http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=43067&fnr=1&sok=vilka&Start=&Offset=&ipos=0
Jag bor liksom tydligen Nina A i Upplands Väsby men på andra sidan motorvägen i Frestaby. Här har jag fina svampmarker åt alla håll. På 50talet plockade min mormor svamp och min ryskfödda farmor hade sitt fäderneslands svamptradition och tyckte svenskens kantareller var för simpelt.
1970 vaknade mitt svampintresse och jag tänkte att kryptogamerna var väl inte så många som fanerogamerna så dem kunde man lära sig alla. När det sedan visade sig vara tvärtom var jag fast. Svamparna och deras latinska namns trolska magi fascinerar mig.
Speciellt skålsvamparnas mystik.
Bor i centrala Göteborg.
Åker alltid långväga för att plocka svamp för i stan har vi ingen skog:/
Plockar svamp i kranskomuneran typ Marks kommun, Kungsbacka kommun o ibland i Lerums kommun.
Tycker även det är positivt med att skriva i efter sitt namn var man kommer i från, typ Totte Gbg :)
....där en stor del av mitt hjärta är kvar. Mormor o morfars stad och dit vi alltid återvände på somrarna under vårt idoga flyttande sverige runt.
Min far inledde sin yrkeskarriär på Sundby (ekonom). Som treåring lussade jag på sjukhuset! Vi flyttade men hyrde i många år sommarhus ute på Fogdö-Vansö. Hämta mjölk på bondgården, köra traktor o.s.v. Nå‘n som känner till ihåg Runars livs?
Vi plockade kantareller varje sommar, men har ingen aning om exakt var.
Det var jag som föreslog att vi skulle lägga till vistelseort i signaturen, för man läser denna tråd (och fler) men glömmer snabbt bort sedan var folk bor.
Man behöver inte skriva i signaturen varje gång i rutan. Gå till Verktyg, Internet-alterntiv, fliken Innehåll. Under Personlig information kan man fylla i att datorn sparar signaturer coh lösenord man använder.
Skriv sedan bara första bokstaven i rutan Ditt namn och det kommer upp olika alternativ du använder.
Har inga band kvar i Strängnäs längre. Den “sista” dog strax före jul, och P10 som jag har många band till, har ju lagt ner.
Men, som jag älskar landskapet och speciellt ute på Fogdö - Vansö! Vackrast i Sverige! Sädesfält, ängar, kyrkor, enebackar, bondgårdar….
Kommer säkert att “tura” dit när det blir tillfälle. Återkommer.
Nina skrev:
“Gå till Verktyg, Internet-alterntiv, fliken Innehåll. Under Personlig information kan man fylla i att datorn sparar signaturer coh lösenord man använder.”
Jag gjorde så, men fick bara upp en e-postadress som verkade vara godtyckligt vald ur min adressbok.
Jag försökte leta fram andra alternativ men det gick inte alls bra…
Det kan ju vara olika på olika datorer - jag har Windows XP.
Se bild 1 - klicka på Personlig information under fliken Innehåll. Se bild 2 - kryssa i alla fält som är ikryssade och klicka OK. När den rutan stängts måste du kanske klicka Verkställ innan du stänger igen. Ev. måste du starta om datorn innan det börja gälla.
Nu måste du kanske skriva i allt i rutorna första gången, men sedan skall datorn komma med förslag bara du skriver i begynnelsebokstaven.Prova igen!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.