Hej!
Jo jag använder mig av Photoshop.
Jag går in via Arkiv i verktygsfältet, klickar på nytt o tar o skriver in måtten höjd o bredd 900 pixlar. Måtten som Micke har angivit som max är 1200 pixlar så det här blir bra.
Sen börjar det trixiga…
nu går jag in via Lager och klickar på nytt o sedan ok, öppnar den bild jag vill använda, går in via Bild o väljer bildstorlek, korrigerar storleken höj o bredd på bilden till jag tycker att den är lagom, markerar bilden med att hålla ner Ctrl+A o sedan kopierar jag den Ctrl+C nu markerar jag mitt nya vita ark, ser till att jag står på rätt lager tex lager 1, klistrar in bilden Ctrl+V, placerar bilden där jag vill ha den och så fortätter jag att fylla på med nya lager och bilder.
Bakgrunds färgen lägger jag på sist via färgpytsen o väljer den färg jag vill ha, markerar bakrunds lagret o lägger på färgen.
Alla lager bör du se till höger när du har programmet öppet, klicka på det lager du ska göra nåt med.
Allra sist så lägger jag samman alla lager via Lager, gör till ett lager.
Ok då har jag förhoppningsvis :)min bild klar med tex 4 bilder på....
Nu väljer jag Spara som för webben..lägger bilden i den mapp som jag vill ha den i o den är klar för att använda….
Tja hoppas denna förklaring kan göra att du kommer i gång, sen är det bara att testa bli förbannad slänga o börja om på nytt ;)
till slut blir det som man vill ha det….
Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.