inte fullt så enkel , jag hade 4 att välja på i starten , din svamp hade incrusterade hyfer (svamparna är uppbyggda av trådar (hyfer) och dina var incrusterade, det betyder att det fanns kristaller på dem. Så nu var jag inne i släktet Skeletocutis, där hade jag två att välja på S. amorpha och S carneo-grisea , Gullticka och isabellticka, S.amorpha skall som äldre ha rödaktiga pormynningar, det hade inte din svamp, så antingen var den inte den arten, eller för ung, gick vidare med min mikroskopiering, fann vad man kallar bindhyfer ( en sorts hyfer som delar sig) Det blev poäng för amorpha, letade sporer , inte lätt för eftersom svampen var ung så fanns det inte så många, hittade till slut några och de hade det rätta måttet. så för att göra en lång historia kort, svampen du sände är Skeletocutis amorpha Gullticka
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.