0 268 visningar

16 svar

Dax för semlor

Tina Nordberg Orsta Kolsva

19 jan 2007 kl. 16:32

Varsågoda nybakade.

0

Gula

19 jan 2007 kl. 16:43

Tack!! Kan man få lite varm mjölk på??

0

Kristina i Lund

19 jan 2007 kl. 16:44

Nej, nej det är alldeles för tidigt… ;-)

0

Lena M

19 jan 2007 kl. 17:39

Jag tar gärna en med kaffet och om det inte serveras, ett glas kall mjölk , tack !

0

gunhild

19 jan 2007 kl. 18:39

tack Lena den var bara för bra.

0

Susanne E

19 jan 2007 kl. 19:02

Tack Tina! Såg en bild tidigare som jag direkt tänkte på semla när jag såg. (Tror att du la ut den förra veckan). Varm mjölk vill jag ha till min = hetvägg

0

Evus

19 jan 2007 kl. 19:06

Jag är inte så förtjust i semlor, men dina, Tina :-) , såg läckra ut!

0

Lena M

19 jan 2007 kl. 19:09

Ja, tänk vad olika vi vill ha våra semlor serverade och det är okey, bara ni äter dem som jag tycker,
( Hoppas, att ni förstår skämt )
Ha en tervlig helg ifrån Lena och ett svamptomt Gästrikland.

0

Susanne E

19 jan 2007 kl. 19:20

Trevlig helg till dig också Lena!

...och semla till kaffet är också gott! Mums! Har någon provat de “nya” saffranssemlorna?

0

Tina Nordberg

19 jan 2007 kl. 19:43

Väldigt vad ni är semlesugna.Tänkte ni på att de saknar “lock” ? De e topless.

0

Evus

19 jan 2007 kl. 19:53

NEJ, det tänkte jag inte på för:

They get a look :-))

0

cicki T Belgien

19 jan 2007 kl. 19:55

glöm inte mandelmassan!

0

Lena M

19 jan 2007 kl. 20:14

Aldrig, det är ju mandelmassan jag fikar efter. Det är bara så gott, men jag har aldrig smaket semlor med saffranssmak, kan det vara gott ?
Är vi tillbaka på lussebullar ?

0

per d

19 jan 2007 kl. 23:27

själv har jag inte ätit en enda semla de senaste 20 åren ! varför ? smakar inte speciellt gott och jag vill inte gynna historielösa bagare !
men här kommer lite intressant läsning om fenomemet semla.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Semla

0

Bo Reyer

21 jan 2007 kl. 10:05

Dessa ständiga stavfel retar mig.- Det heter ju TEMLA!!!

0

Gula

21 jan 2007 kl. 12:36

.... och sakfel…. var har dom fått tag på uppgiften att man i Finland använder hallonsylt???!!! Aldrig hört talas om det!!!

0

per d

21 jan 2007 kl. 12:52

i danmark är det nästan alltid sylt på.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone