0 387 visningar

33 svar

GRATTIS TINA!

Susanne E

21 jan 2007 kl. 11:19

Grattis på födelsedagen Tina önskar forumvännerna. Hoppas du får en fin dag!

0

Lena M

21 jan 2007 kl. 11:47

Jasså !
Ja då säger jag, HA EN TREVLIG FÖDELSEDAG !

0

gunhild

21 jan 2007 kl. 12:02

Du är värd några blommor från mig, jag sitter och tränar mig i photoshop och har lagt ihop lite blombilder till dig.

0

Totte Gbg

21 jan 2007 kl. 12:55

Några blommor från Götet till Dig Tina GRATTIS!!!
Önskar Totte

0

Irene A

21 jan 2007 kl. 13:43

Stämmer in i grattiskören med en vild och vacker blomma från Norrland

0

Gula

21 jan 2007 kl. 13:50

Instämmer med dom föregående: GRATTIS!!!

0

Helena A

21 jan 2007 kl. 14:14

GRATTIS!!!!!!!
Ha en riktigt bra födelsedag.
Istället för blomma bifogar jag ett kort.

0

Evus

21 jan 2007 kl. 14:34

Grattis säger jag också.

Du får några pelargonblommor av mig som jag satt i vas förra hösten när jag plockade in för vintern.

0

Kristina i Lund

21 jan 2007 kl. 14:54

Ja, jag instämmer i kören - Grattis Tina!

0

Karin Z, Västerås

21 jan 2007 kl. 15:47

Hipp hipp!
Instämmer med resten av gratulanterna!
Skickar en midsommarbild som grattis!

0

Mossning

21 jan 2007 kl. 16:52

Hjärtliga GraTINAtioner på födelsedagen !!!

0

Tina Nordberg

21 jan 2007 kl. 17:44

Oj, vilket blomsterfång, nu har ni verkligen överraskat mig allihopa.Vad fantastiskt med sådana forumkompisar.Det vore verkligen trevligt om vi på något sätt kunde ordna en träff.
TACK SÅ VÄLDIGT MYCKET.

0

Susanne E

21 jan 2007 kl. 18:26

Hoppas att du haft en bra dag. Jag håller verkligen med dig, det skulle vara kul att träffa alla från forumet. Mitt i Sverige, mitt i en skog med massor av svampar! Vilket eldorado! :-D

0

Mossning

21 jan 2007 kl. 23:21

0

cicki T Belgien

21 jan 2007 kl. 23:39

Ett lte sent Grattis från mig också !

0

Alf Pallin

21 jan 2007 kl. 23:42

Ja det är nu snart slut på 21 jan och din födelsedag, hemkommen från Höga Kusten och möte med tapetserarkollegor ser jag på forumet att du firar födelsedag, stämmer in i grattiskören med en magnolia som jag hämtar från Rumänien, GRATTIS.

0

Tina Nordberg

22 jan 2007 kl. 09:17

Tackar tackar o vilka bilder, alla är så otroligt bra.Jag kommer att spara dem.
Är det någon av er som inte vill att jag använder just din bild till privat bruk?
Smart med födelsedagssökning, kan behövas då minnet…......Va då?
Ann-Christin

0

Tina Nordberg

22 jan 2007 kl. 09:44

Efter allt kalasande blir man trött.

0

Tina Nordberg

22 jan 2007 kl. 09:45

O bilden

0

Gula

22 jan 2007 kl. 10:08

Åååh, va fin!! Är det norsk skogskatt? Eller blandning??

0

Tina Nordberg

22 jan 2007 kl. 10:42

De är äkta oäkta. Här kommer en bild på mormor.

0

Susanne E

22 jan 2007 kl. 10:54

Och det här är min äkta oäkta. När vi köte den så sas det att det var en bondkatt (som vi önskade) men den blev långhårig! Äkta långhårs bondkatta!

(att jag visste att du fyllde år var ju för du skrev det på guiden- och jag är berikad med hästminne-ibland, fuskade inte med födelsdagseguid :-))

Fick en fin kattkorg i julas men sover helst på sonens hockeytrunk.

0

Gula

22 jan 2007 kl. 11:07

Vilka fina äkta oäktingar ni har !! Våra båda systrar är också oäkta men så olika det kan bli; den ena liknar mest Susannes långhåriga och den andra är helt korthårig! Man har svårt att tro dom är släkt överhuvudtaget! Plus att den långhåriga är nästan dubbelt större!!

0

Dina katter Gula

Helena A

22 jan 2007 kl. 11:20

Dina katter är med största säkerhet halvsystrar.
Så här är det.
En kull kattungar kan ha flera olika fäder eftersom honan får ägglossning vid varje paringstillfälle. Alltså kan teoretiskt en kull på fyra ha fyra olika fäder.
För att det ska bli långhåriga ungar så krävs det att båda föräldrarna bär på långhårsanlaget.
Bär bara en så blir kullen korthårig även om ena förälderna är långhårig.

0

Dina katter Gula

Gula

22 jan 2007 kl. 11:35

Ja Helena, jag känner till det här med olika pappor… men det känns bara så löjligt när katterna är som från olika planeter…8-) och ändå “systrar”. Och mamman är inte heller renrasig n.skogskatt…Men härliga är dom, riktiga personligheter och väldigt olika!

0

Dina katter Gula

Helena A

22 jan 2007 kl. 11:42

Jag har en gång fått en sån kull.
Mamma är renrasig Norsk skogkatt (jag är fd uppfödare av såna) och var ute och slarvade.
Det föddes två rejält långhåriga hanar och två mycket korthåriga honor. Det är lite mysko det där med halvsyskon i samma kull. Men säkert en bidragande orask till att förmodade helsyskon kan vara som dag o natt

0

Dina katter Gula

Gula

22 jan 2007 kl. 12:11

Ja det är roligt! Och spännande…. Var dom korthåriga honorna mindre än hanarna?? Hos oss är det väldig storleksskillnad! Mycket längre svans, mycket längre ben och hela kroppen mycket längre på den långhåriga! Den har så lång rygg att den “snurrar” några varv som en hund innan den lägger sig till rätta. Har aldrig sett en katt göra så förr!

0

Dina katter Gula

Helena A

22 jan 2007 kl. 12:20

Japp honorna var mindre än hanarna när de var ungar.
Hur de blev som vuxna vet jag tyvärr inte.
Ena hanen har jag kvar och han är inte riktigt lika stor som en “äkta” skogis men med en neorm päls. Med skillnaden att en skogkatt sällan tovar men det gör Lufsen om jag inte är framme med kammen ofta i fällningstider.

0

Dina katter Gula

Gula

22 jan 2007 kl. 12:25

Som tur är har vår “stora” inte speciellt långt hår så man behöver inte hålla på och borsta den. Men den gillar ju det om man bara orkar… :)

0

Totte Gbg

22 jan 2007 kl. 14:51

Gulas katt….

0

Totte Gbg

22 jan 2007 kl. 14:55

ÅÅhhh en sån fin katt hahaha att få se den efter 1 1/2 timme….

0

Gula

22 jan 2007 kl. 14:56

Var hittade du den Totte????!! Hahahahahaaa
Det här är alltså katten som är oäkta och har så långt både det ena och det andra….men inte håret….

0

Grethe F

22 jan 2007 kl. 15:13

Från Grethe I Skåne

0

Bo Reyer

22 jan 2007 kl. 16:50

Även jag instämmer, och jag har “full” förståelse för att du kan känna dig lite svampig idag!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone