0 357 visningar

16 svar

Golvet rasade på Operan i Umeå

gunhild

28 jan 2007 kl. 11:35

läs på VK vad som hänt det blev nog kö på akuten, Det är inte bara ishalkan som får folk på fall

0

Lena M

28 jan 2007 kl. 11:48

Ja, jag hörde. Tur att man står stadigt på fast mark i skogarna.
( för det mesta iallafall )

0

Gula

28 jan 2007 kl. 11:58

Vilken hemsk olycka!!

0

per d

28 jan 2007 kl. 13:04

“hemsk olycka” nåja det så farligt var det väl ändå inte jämfört med annat som händer.
och så är det väl inte mening att det skall dansas till hårdrock i ett operahus !

0

per d

Nina A

28 jan 2007 kl. 13:34

per d, jag skulle nog inte kalla Mando Diao för hårdrock

det är pop, trist slätstruken radiopopulärpop

tvungen att försvara oss hårdrockare och vår musik :)
(dessutom dansar inte vi till hårdrock, vi röjer;) )

0

per d

per d

28 jan 2007 kl. 14:15

nina a, ok aldrig hört om dem men lyssnade nu och det var ju 1000 ggr bättre än hårdrock !! ss

0

Gula

28 jan 2007 kl. 16:07

Vad håller ni riktigt på med där uppe?? Först rasar golvet och nu har ni en bomb i ett bostadshus!!? Jag som trodde Umeå var så idylliskt….

0

Maya K. I. Hörnefors

28 jan 2007 kl. 18:33

Umeå VAR idylliskt. Då jag flyttade hit för ca 40 år sen var Umeå en liten pittoresk småstad, men i samband med tillväxten följer det ju med en massa “skit” också. Knarket blir allt vanligare och lättare att få tag på och det har ju en massa dåliga följdverkningar, så nu har vi flyttat 3 mil s. Umeå, det är mycket lugnare och mysigare här.

0

per d

28 jan 2007 kl. 18:39

är det inte i umeå som de militanta veganerna håller till…. ??

0

per d

gunhild

28 jan 2007 kl. 22:24

joo nog är det så, vad är det vi inte har i Umeå?

0

gunhild

!

29 jan 2007 kl. 08:48

per D…

0

Nina A

Bo E

29 jan 2007 kl. 17:19

det var löpsedlar som gjorde dem till rock.
jag såg bara nån blänkare om rasat golv vid rockkonsert, sen är det klart att de körde hårt när golvet brast!

Skämt åsido, vet man vad som orsakade raset?

Svamp i bjälklagret kanske?

0

umeå igen !

per d

29 jan 2007 kl. 17:28

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0, 2789, 987450, 00.html

talibaner eller militanta veganer ?

0

umeå igen !

Bo E

29 jan 2007 kl. 17:32

kom till aftonbladdrets felinfo….

men nu var det väl operaraset det handlade om, inte allmänna olyckor och bus i umeå, eller..??

0

umeå igen !

per d

29 jan 2007 kl. 18:54

nej en ny misstänkt bomb !

0

umeå igen !

Bo E

29 jan 2007 kl. 19:38

jaså var det en bomb som raserade golvet?

Jag är dåligt insatt i detta, trodde möjligen det berodde på röta eller hussvamp.

vadan detta plötsliga intresse för olyckor här annars?

0

Nina A

Maya K. I.

30 jan 2007 kl. 07:40

Ni som vill veta mer om golvraset och bomben i Umeå kan ju gå in på vk.se och läsa.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone