Visst har ni väl plockat champinjonerna själva, tänkte väl det. Man kan ju inte gå och köpa svamp om man är svampoman. Här blev det fläskpannkaka , ärtsoppan blir i morgon, för ärterna ligger i blöt. I matlådan på jobbet hade jag älgtunga m. m. och en jobbarkompis sa Maya VAD har du i matlådan? Älgtunga, mums, ser du väl.Jaha, jaha sa han bara.
Han trodde nog du skojade, Maya!
Jo champinjonerna har jag alldeles själv plockat i grönsaksdisken på Willys!! Det som jag har i frysen och skåpet äts med andakt vid något bättre tillfälle! Sånt slösas inte med till vardags eftersom det inte finns några större mängder….
Är också väldigt rädd om kantarellerna, men däremot kan jag slösa mycket med sopparna. Det beror lite på vem jag ska bjuda på mat. Har ju hört om dom , som har plockat vansinniga mängder sent i höst, då regnet äntligen kom. Vi svampomaner på Volvo i Umeå ska starta en svampklubb nu i vår, börja med murklor och avsluta säsongen med en fjällresa och plocka dom onämnbara kantarellerna, sen blir det antagligen endel trattar också efter fjällresan.
lÅTER TREVLIGT MED EGEN SVAMPKLUBB!! (det där var kattens fel, hade trampat på caps lock-tangenten) Är ni, eller kommer ni att vara, många??
Och ni har väl möjlighet att hitta Goliat där uppe, ni får ta med Gunhild, hon verkar ju hitta det mesta!! Hoppas det blir en någorlunda säsong, man vet ju aldrig, när den här drog ut på tiden så här…
igår blev det kravkossa i ekologisk tomatsås med såna där rättvisemärkta indianfrön som smakar ungefär couscous. gott.
ikväll blir det nån firre tror jag.
få se vad dom har på ica…
svamp blir det nog inte förrns jag o fotografen ska käka upp våra murklor dom har legat på tork sen april förra året så de borde va säkra nu…
tyvärr ser det inte ut att bli väder för vinterskivling i helgen, men man vet ju aldrig
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.