så blev det till några liter ganska så fina kantareller på på rets första svamptur…men gick också fullständigt vilse i skogen.. men så visade det sig till slut att bara varit en dröm som till slut utvecklade sig till något av en mardröm, nästan synd att klockan ringde. hade gärna velat veta hur jag hittade ur skogen och hur kantarellerna smakade då de var aningen frostskadade !!
Jag vet av egen erfarenhet att man sover sämre vid fullmåne vad det nu kan bero på?
Jag har jobbat i vården hela mitt yrkesverksamma liv i psykiatri och demensvård och vet att nätter med månsken har det varit extra oroligt och förvirrat och det har gått åt mer lugnande och sömngivande mediciner.
Jag jobbade en del på förlossning och BB. Där förde vi statestik över födslar o fullmåne. Faktiskt var det markant ökning fullmånenätter.Och de födslarna var ofta odramatiska.Hopps, nu blir det av att kolla var måmen stod när våra barn föddes.
Å jag som sover så BRA när det är fullmåne. Och stämmer det med födslar så har alla mina barn fötts då. (Måste kolla!)
Och per d - jag har faktiskt plockat kantareller i år!!!
Nu ligger snön så NU är det väl slutplockat. Men jag plockade trattkantareller den 17 jan och åkte skidor den 21 jan!!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.