Jodå här kommer hjälpen ....när du skriver ett inlägg så under dropplisten för att skick upp en bild “jag vill inte bifoga bild” respektive “jag vill bifoga bild” så under där finns en länk där set står ” hjälp med att förminska bilden”...
prova med det o se hur det går….
Jag skulle vilja tillägga några saker:
Kom ihåg att “Spara som” och hitta på ett nytt namn på den förminskade bilden. Annars tappar man upplösning/storlek på originalet, om man vill ha det kvar.
Kolla också före förminskningen under Visa/Zooma/Anpassad att aktuell zoomning är 100%, så att den verkliga storleken syns på skärmen.
Om man väljer Bild/Attribut, går det att läsa hur stor bilden resp. bildfilen är.
Bifogar en “skrubbsårskremla” som är förminskad i Paint (var tvungen att prova programmet)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.