0 277 visningar

12 svar

Hjälp

Bettan

30 jan 2007 kl. 11:52

Jag tittar på era fina bilder och har en som jag vill visa er. Är det ingen som kan hjälpa mig? Mina bilder är för stora. Har tagit hjälp av paint men det hjälper inte!

0

Totte Gbg

30 jan 2007 kl. 12:12

Jodå här kommer hjälpen ....när du skriver ett inlägg så under dropplisten för att skick upp en bild “jag vill inte bifoga bild” respektive “jag vill bifoga bild” så under där finns en länk där set står ” hjälp med att förminska bilden”...
prova med det o se hur det går….

0

Bettan från Gbg :)

30 jan 2007 kl. 12:15

Tack ska genast testa detta…

0

Totte Gbg

30 jan 2007 kl. 12:15

va!!! En till från götet va kul :)

0

Bettan

30 jan 2007 kl. 12:22

Jaja Partille men det är väldigt nära;)

0

Totte Gbg

30 jan 2007 kl. 12:24

ok o jag centrala gbg. Är du med i Partille svampvänner?

0

Bettan

30 jan 2007 kl. 12:29

Näää, visste inte att det fanns. Men ska kolla upp detta.

0

Irene A

30 jan 2007 kl. 12:31

Jag skulle vilja tillägga några saker:
Kom ihåg att “Spara som” och hitta på ett nytt namn på den förminskade bilden. Annars tappar man upplösning/storlek på originalet, om man vill ha det kvar.
Kolla också före förminskningen under Visa/Zooma/Anpassad att aktuell zoomning är 100%, så att den verkliga storleken syns på skärmen.
Om man väljer Bild/Attribut, går det att läsa hur stor bilden resp. bildfilen är.

Bifogar en “skrubbsårskremla” som är förminskad i Paint (var tvungen att prova programmet)

0

Bettan

30 jan 2007 kl. 12:37

Fräckt jag testar igen, tack för hjälpen.

0

Irene

Kristina i Lund

30 jan 2007 kl. 12:51

Din bild ser “målad” ut! Blir det så i “Paint”?

0

Irene

Bettan

30 jan 2007 kl. 12:55

Ja, jag har inte gjort mer än tagit kortet, lagt in det i datorn, plockade upp det i paint och tack vare dig (Bild/Attribut) som det funkade. Tack

0

Irene

Tina Nordberg

30 jan 2007 kl. 13:01

Mycket fin bild Irene.

Paint är enkelt och bra att förminska och skära biler i.

0

Kristina

Irene A

30 jan 2007 kl. 13:15

Haha, “painted” är den ju, med naturen själv som konstnär. Bilden är tagen i Abisko för många år sen och jag har ingen aning om vilken kremla det är.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone