0 467 visningar

15 svar

torka vinterskivling?

Bo Johnsson

31 jan 2007 kl. 17:44

är den “lämplig"att torka, hur gör man och hur förvarar den torkad? (många frågor men annars får man inte reda på något)

0

Bo E

31 jan 2007 kl. 17:49

har inte hittat mängder som gjort det aktuellt.

väönta och se om nån har den erfarenheten.

0

Helena A

31 jan 2007 kl. 18:23

Jag brukar torka den. Gör som med all annan svamp jag torkar. Kör den i svamptorken. Vid användning så antingen blötlägger jag eller smular direkt i maten.

0

svamptorken.?

Bo Johnsson

31 jan 2007 kl. 22:20

hur ser en sådan ut?

0

svamptorken.?

Karin Z, Västerås

31 jan 2007 kl. 22:58

Min ser ut så här.

0

svamptorken.?

gunhild

31 jan 2007 kl. 23:01

Den bästa är Evermat som tillverkas i Bjurholm Västerbotren
http://www.europlast.se/

0

svamptorken.?

Affe Nv Skåne

1 feb 2007 kl. 00:12

Har en evermat och den funkar alldeles kanon.

0

svamptorken.?

Helena A

1 feb 2007 kl. 06:40

Har en OBH Nordica som Karin Z visar bild på fungerar jättebra och finns för runtt 500 kr

0

Till Helena A

Trumpelisa

1 feb 2007 kl. 08:09

Hej! Var köpte du din tork? Jag har sökt på OBH Nordica men hittar endast allsköns andra apparater.

0

Trumpelisa

Karin Z, Västerås

1 feb 2007 kl. 08:29

Hej!

Min inköptes på Hemma-butiken, men OBH Nordica säljs lite här och där. http://www.obhnordica.se är adressen. Klicka in dig på “hushåll och kök” så kan du välja “svamp och frukttork” och få alla fakta om torken.
På sidan finns också “återförsäljare” så du kan se var märket säljs.

Lycka till!

0

Till Helena A

Helena A

1 feb 2007 kl. 09:11

Min är köpt i Hemma butiken i Eskilstuna.
Just när jag skulle få min (födelsedagspresent) så fanns de inte i butik men de tog snabbt hem.
Jag vet att Coop Forum har haft dom också. Den affären har jag för mej att jag sett i Nyköping, för det är väl där du finns?

0

Till Bo Johnsson

Kristina i Lund

1 feb 2007 kl. 09:45

Man måste inte ha en tork för att torka svampen. Det går bra med vanlig rumsluft, dagstidningar och omrörning ofta!

0

Till Helena A och Karin Z

Trumpelisa

1 feb 2007 kl. 11:30

Tack för hjälpen. Ja Helena, jag bor i Nyköping men har inte lyckats hitta någon svamptork på Coop men vi har ju också Hemmabutik så jag kan försöka beställa där.

0

Till Helena A och Karin Z

Helena A

1 feb 2007 kl. 13:46

Gör det så kan du ju kolla på OBH Nordicas hemsida. Har för mej att de har lista på sina återförsäljare

0

Till Bo Johnsson

Bo E

1 feb 2007 kl. 15:01

jag brukar lägga dem på styva pappersark ovanpå kylskåpet, det är varmt och torrt där, och när skåpet laddar så blir det en finfin svamptork!

Kostar inget extra om skåpet ändå står på!

0

tack alla ni!......

Bo Johnsson

1 feb 2007 kl. 17:02

för goda råd och trevliga människor på svampforumet!, önskar att man träffade allesammans i en stor svampletarutflykt i skogen någonstans i Sverige!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone