0 268 visningar

7 svar

Fredagstävling

Susanne E

2 feb 2007 kl. 11:17

Nu passar vi på med en tävling när det är lugnt :-).

Vad är det för stad?
Och vad är det för kända byggnader på bilderna?

Vilken stad? Vilka tre kända byggnader?

0

per d

2 feb 2007 kl. 11:56

rom
pantheon
vatikanen
palaccio vittorio emanuel (med reservation för stavning)

0

Strålande per d!

Susanne E

2 feb 2007 kl. 12:35

Visst är det Rom!

Och byggnaderna är
Pantheon
Vatikanen, den del som rymmer kosntsamlingarna som man kan besöka. Tursamt nog hade vi en dam i slällskapet som lyckades övertala vakterna att vi bara måste få se statyn av den heliga Birgitta som finns innanför murarna till Vatikanstaten, dit man måsta ha pass. Vi var ju svenskar som hade rest hit för det! Hon lyckades få in oss till påvens stat och de administrativa byggnaderna. (Se bild). Det var en upplevelse!
Och sist var det Victor Emmanuel II monumentet. Även kallat garnityret eller gräddtårtan av italienarna.

Grattsi per till alla rätt!
Det var visst lätt som en plätt!

I Vatikanstaten

0

Strålande per d!

per d

2 feb 2007 kl. 12:45

visst var det lätt som en plätt om man har rom som sin absoluta favoritstad i världen. har tyvärr bara haft förmånen att komma dit 4 gånger. vad har jag vunnit ???? en resa till rom…...??? ss

0

Strålande per d!

Gula

2 feb 2007 kl. 13:44

Jaha, ännu en tävling jag missat….
Grattis Per!

0

Strålande per d!

Susanne E

2 feb 2007 kl. 19:39

Jag kan säga att då är vi två som har Rom som favoritstad. Helt underbar! Och så trevlig att semestra i. Alla sevärdheter går att promenera till!

Önskar så att jag kunde ge dig en resa i pris, men tyvärr får du nöja dig med äran att klarat alla rätt!

...snabbt som bara den också! :-)

0

Tony S

2 feb 2007 kl. 20:55

Tävlingen blev ju i princip svamprelaterad också, i och med tilläggsbilderna. ;)
Titta under heliga Birgittas fötter. Jag tyder det till ... SPOR.

0

Svamprelaterad Birgitta!

Susanne E

2 feb 2007 kl. 21:38

Haha!! Tack Tony! Då behöver jag inte be om ursäkt för tävlingen! Visst står det SPOR!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone