Så tråkigt att läsa dessa uppfostringstrådar på lördagsmornarna. Är det så omöjligt att acceptera varandra? Kan vi inte gemensamt, en gång för alla, hålla oss till att varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg.
De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som andra forumisters. På ett forum skiver man inte det som är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Det har så vitt jag ser heller inte förekommit. Det är allmänt trevligt prat mellan forumister som lärt känna varandra -tack vare guiden.
Forumets medlemmar har vuxit och självklart även då bredden på ämnen i trådarna.
Så länge man håller en trevlig ton så är det väl bara främjande för framtida svampsäsonger att folk får kontakt med varandra. Det går inte att förbjuda PRAT!
(De som skriver har i alla fall ett namn så man vet vem som skrivit inlägget, “!?” och “Svamp”)
Till sist, Grethe F: Du e go´du! Som alltid!
Ha en trevlig lördag alla glada Svampforumsiter!
detta är ett ypperligt svampforum. i brist på mångfald av ätliga svampar i skogen väljer vissa av forumdeltagarna att diskutera vedväxande tickor och andra märkligheter med varandra.
andra här, inklusive mig själv, tycker att det kan vara mer intressant att utbyta meningar om andra gemensamma intressen som tex mat. man väljer själv vilka slingor man vill läsa och för den del skriva i. själv kanske du passar bäst i någon slinga för giftiga vedtickor !
Visst är detta ett svampforum, men… Just nu kan man väl inte säga att det kryllar av svamp i skogen så varför inte hålla kontakten öppen och forumet levande i väntan på nästa svampsäsong?
Trevliga forumister lägger ut diverse tävlingar med svamp, blommor, städer och länder.Är inte det trevlig läsning? Jag tycker det är både roligt och intressant. Matdiskussioner likaså. Alltid lika roligt.
Om forumet skulle vara lika tomt på svampdiskussioner och svampfrågor under högsäsong så skulle jag förstå att ! och ? reagerar, men nu spelar det väl ingen roll om diskussionerna tar nya vägar?
Bättre med ett levande forum under lågsäsong än ett som har gått i ide.
Hej alla glada ! Bohuslän kustnära + 5 grader ingen vind inget regn , vinterskivlingarna växer , vägverket jobbar febrilt med att åstadkomma väg .....ingen sill i gullmarn idag iaf…stormen per förstörde nästan all fryst svamp för mig, 42 timmar utan ström , vi valde att evakuera efter 30 timmar , men nu har vi markkabel = ) ha de gött alla
Den här årstiden, då vi inte kan hitta svamp, vill vi ändå fortsätta att umgås med våra svamppolare.
Vi har ju blivit kompisar, känns det som, och då vill man ju också prata om andra grejer än enbart svamp.
Men i många av våra inlägg ingår det svamp, speciellt i våra matrecept.
Vi törs i alla fall gå in med både namn och adress, i motsats till ? och !
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.