0 374 visningar

28 svar

Är det här ett

?

3 feb 2007 kl. 01:25

svampforum eller fylle(rut)forum?

0

Grethe F

3 feb 2007 kl. 09:44

Jag har hört utrycket ” drikker som en svamp” många gånger i Danmark

0

!

3 feb 2007 kl. 09:52

ett bra svampforum håller på
att förvandlas till vad som en del tror är deras mötesplats för internt snack. tyvärr

0

Svamp

3 feb 2007 kl. 10:10

Håller med dig, kan de inte byta mailadress med varandra.

0

Det går inte att förbjuda PRAT!

Susanne E

3 feb 2007 kl. 10:29

Så tråkigt att läsa dessa uppfostringstrådar på lördagsmornarna. Är det så omöjligt att acceptera varandra? Kan vi inte gemensamt, en gång för alla, hålla oss till att varje användare ansvarar för innehållet i sina egna inlägg.

De enskilda inläggen uttrycker skribentens åsikter vilket inte nödvändigtvis är detsamma som andra forumisters. På ett forum skiver man inte det som är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Det har så vitt jag ser heller inte förekommit. Det är allmänt trevligt prat mellan forumister som lärt känna varandra -tack vare guiden.

Forumets medlemmar har vuxit och självklart även då bredden på ämnen i trådarna.

Så länge man håller en trevlig ton så är det väl bara främjande för framtida svampsäsonger att folk får kontakt med varandra. Det går inte att förbjuda PRAT!

(De som skriver har i alla fall ett namn så man vet vem som skrivit inlägget, “!?” och “Svamp”)

Till sist, Grethe F: Du e go´du! Som alltid! 

Ha en trevlig lördag alla glada Svampforumsiter!

0

Är det här ett till ?

per d

3 feb 2007 kl. 11:01

detta är ett ypperligt svampforum. i brist på mångfald av ätliga svampar i skogen väljer vissa av forumdeltagarna att diskutera vedväxande tickor och andra märkligheter med varandra.
andra här, inklusive mig själv, tycker att det kan vara mer intressant att utbyta meningar om andra gemensamma intressen som tex mat. man väljer själv vilka slingor man vill läsa och för den del skriva i. själv kanske du passar bäst i någon slinga för giftiga vedtickor !

0

*fniss*

Charina

3 feb 2007 kl. 11:20

*per d hyllning*

0

Gula

3 feb 2007 kl. 11:37

Det här är Svampguidens Forum. Det står ingenstans att det är ett Svampforum.

0

?

3 feb 2007 kl. 11:53

0

Till ? och !

Karin Z, Västerås

3 feb 2007 kl. 12:14

Visst är detta ett svampforum, men… Just nu kan man väl inte säga att det kryllar av svamp i skogen så varför inte hålla kontakten öppen och forumet levande i väntan på nästa svampsäsong?
Trevliga forumister lägger ut diverse tävlingar med svamp, blommor, städer och länder.Är inte det trevlig läsning? Jag tycker det är både roligt och intressant. Matdiskussioner likaså. Alltid lika roligt.
Om forumet skulle vara lika tomt på svampdiskussioner och svampfrågor under högsäsong så skulle jag förstå att ! och ? reagerar, men nu spelar det väl ingen roll om diskussionerna tar nya vägar?
Bättre med ett levande forum under lågsäsong än ett som har gått i ide.

0

Till ? och !

Gula

3 feb 2007 kl. 12:16

Dessutom kan man väl säga att det här är ett forum för FOLK och inte för TECKEN !

0

!

3 feb 2007 kl. 12:32

trodde att man pratade svamp på
ett svampforum.
men tydligen inte.

0

Till ? och !

Charina Hallands inland

3 feb 2007 kl. 12:33

Självutnämnda forumpoliser o ordningsmän/kvinnor finns på ALLA forum o de är lika trista överallt..
Fram för ett levande forum med individer som vågar skriva under sina inlägg med namn.

0

Till ? och !

Grethe F

3 feb 2007 kl. 14:31

Vi lär kända varandra på ett bettre sätt om vi prater om annat också, när det nu är “lågvatten” på svamp i naturen , vi ska dela en flaska vin till maten i kväll får jag då inte skrive här sen, vi ska ha svamp i maten kanske det hjälper Trattkantarell

0

Till ? och !

Gula

3 feb 2007 kl. 14:42

Vi ska äta pasta med köttfärssås, UTAN vin, så jag får väl skriva??!! Visserligen ingen svamp, men….

0

Till ? och !

Tina Nordberg

3 feb 2007 kl. 14:42

Kan bara säga som någon sade förra året. Den som inte är intresserad behöver inte läsa. Tids nog kommer det fram svampar i naturen och då kommer svampfrågorna att hagla. Tills dess håller vi kontakten med annat “trams” och har roligt.

0

Till ? och !

Charina

3 feb 2007 kl. 15:03

Jag har torkad smulad fjällskivling i maten så jag får med skriva.

Va det bra så? ! och ?
Ska gå upp o kolla vår stormfällda skog med gubben efter maten. Blir nog inte kul.

0

???!!!!!????

Birgitta F

3 feb 2007 kl. 19:37

Hej alla glada ! Bohuslän kustnära + 5 grader ingen vind inget regn , vinterskivlingarna växer , vägverket jobbar febrilt med att åstadkomma väg .....ingen sill i gullmarn idag iaf…stormen per förstörde nästan all fryst svamp för mig, 42 timmar utan ström , vi valde att evakuera efter 30 timmar , men nu har vi markkabel = ) ha de gött alla

0

May-Britt Käck Ivarsson, Hörnefors

3 feb 2007 kl. 19:37

Den här årstiden, då vi inte kan hitta svamp, vill vi ändå fortsätta att umgås med våra svamppolare.
Vi har ju blivit kompisar, känns det som, och då vill man ju också prata om andra grejer än enbart svamp.
Men i många av våra inlägg ingår det svamp, speciellt i våra matrecept.
Vi törs i alla fall gå in med både namn och adress, i motsats till ? och !

0

Susanne E

Maya K. I. Hörnefors

3 feb 2007 kl. 19:47

Tack för ett jättebra inlägg, tycker precis som du, har nyss lagt in mina åsikter lite längre ner på forumet.
Den här årstiden är det ju inte så många, som är på forumet, så det stör väl inte någon egentligen.

0

Är det här ett !!! ???

Gula

3 feb 2007 kl. 19:47

Bra rutet May-Britt!!!
Och välkommen tillbaka till “civilisationen” Birgitta!! Jag var lite orolig ett tag…Synd på all din svamp :( , här var det så pass kallt under strömavbrottena så mina klarade sig.

0

Tina Nordberg

Maya K. I. Hörnefors

3 feb 2007 kl. 19:59

Du törs ju också gå ut med ditt namn, i motsats till ? och !. Det är ju inte trångt direkt på forumet den här årstiden, så man kan väl snacka om lite annat än bara svamp och hålla kvar kontakten med varandra.

0

Karin Z Västerås

Maya K. I. Hörnefors

3 feb 2007 kl. 20:30

Håller fullständigt med dig, hur ska vi annars umgås under vintern?
Vi håller ju kontakten inför svampsäsongen och vi stör ingen, tycker jag och många flera.

0

Karin Z Västerås

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 22:48

kan inte mer än att MORRA, ut med ! och ?, skulle vi bara snacka svamp blev vi alla lite soppiga till sist.

0

Karin Z Västerås

per d

3 feb 2007 kl. 22:56

visst cicki, livet är inte bara svamp, det finns ju kantareller också.....

0

Karin Z Västerås

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 23:05

Per d, nu är du ute och vispar, så kantareller är inte svamp? BIG SMILE

0

Karin Z Västerås

Gröna

3 feb 2007 kl. 23:06

Nej det är en häst!

0

Karin Z Västerås

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 23:09

Gröna du är ju sans(häst)lös!!!! Gnägg!

0

Karin Z Västerås

Gröna

3 feb 2007 kl. 23:10

Äsch!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone