0 322 visningar

16 svar

ingen svamp, ! och ? behöver inte läsa

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 17:27

Underbart vårväder i Belgien, +10, sol från en knallblå himmel, har suttit ute och värmt mig i solen. Oj så skönt. Men naturen är uppochner, igår passerade ett transtreck SÖDERUT!

0

Charina

3 feb 2007 kl. 17:47

Höll du inte upp en skylt?
“FEL HÅLL”

Här har varit 8, 3 idag :)))Kanonväder.

0

Helena A

3 feb 2007 kl. 17:51

Samma i Sörmland.
Många plusgrader och strålande värmande sol.
Snöeländet sjunker ihop snabbt nu.
Ett nytt ställe med vinterskivling gjorde ju inte dagen sämre.

0

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 18:11

Ingen vinterskivling här inte fast jag letat med lupp!
Jodå Charina jag både hojtade och visade skylt men tranorna förde oväsen som ett värsta tonårsdisko och mig veterligen kan dom inte läsa. Nåja tids nog inser dom att det är dags för en “U-turn”.

0

Mossning

3 feb 2007 kl. 18:14

+7 och klarblå himmel i Dalsland. Satt på ett litet tjärn och pimplade. Fick faktiskt en liten gädda som släpptes tillbaka till sina kusiner, tusenbröder. Det var även gott med grillade prinskorvar över öppen eld.

0

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 18:19

“pimplade” du bara fisk? Eller hittade du nån öl som låg och flöt?

0

Gula

3 feb 2007 kl. 18:29

Det har varit en fin dag här också, bara (?) c. 3+grader men soligt och ingen vind! Just nu ser jag en trött måne som försöker stiga upp bakom skogskanten…. tar väl på efter gårnatten…

0

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 18:33

ja han är väl lite bakis. En språkgåta som jag inte har något svar på. På svenska och tyska är månen en han och solen en hon. På franska är det tvärtom. Förklaring nån?

0

Totte Gbg

3 feb 2007 kl. 19:13

Är i Gråbo i dag hela dagen hos en polare, först en fika i solen….sen en härlig långpromenad längs sjön Mjörn i solen. Väl hemma igen öppnades vinboxen o middagen var på g. Oxfile med pepparsås sallad potatisgratäng…nu e det snart dax för äpplekakan som vår värd satt in i ugnen…o så irish coffee lagom till melodifestivalen o först i morron åker vi hem guud va skönt med lite mys o pys här vi den öppna brasan ;)

0

Gula

3 feb 2007 kl. 19:16

Guu va mysigt det låter Totte !!Mmmm potatisgratäng…mums!!

0

Totte Gbg

3 feb 2007 kl. 19:18

Jo men det är det….skönt att komma från stan en liten stund…o gratängen var bra vår finske vän e bra på att laga mat :)

0

Kristina i Lund

3 feb 2007 kl. 19:36

Jag tycker rubriken på den här tråden är suverän… Det låter mysigt, Totte! Och vi har haft solsken hela da´n - fast blåsigt!

0

Birgitta F

3 feb 2007 kl. 19:39

och trött som jag e skrev jag i fel tråd lol

hej igen

???!!!!!????  SVARA
Hej alla glada ! Bohuslän kustnära + 5 grader ingen vind inget regn , vinterskivlingarna växer , vägverket jobbar febrilt med att åstadkomma väg .....ingen sill i gullmarn idag iaf…stormen per förstörde nästan all fryst svamp för mig, 42 timmar utan ström , vi valde att evakuera efter 30 timmar , men nu har vi markkabel = ) ha de gött alla

0

Kristina i Lund

3 feb 2007 kl. 19:43

Birgitta F! Nu förstår jag varför du inte hörts av på länge! Tråkigt med svampen! Hoppas att ert företag inte drabbats alltför hårt!

0

Birgitta F

3 feb 2007 kl. 19:50

hej Kristina , dessvärre drabbas vi som alla andra med 80 % intäktsbortfall mot normalt. Men det sägs att vi ska få en genomfartsväg innan 1 mars då de smala småvägarna också börjat rasa.
Här har det f.ö blåst och regnat så det har varit nästan omöligt att vistas utomhus . Sen bestämde sig min högerarm för att lägga ner i nästan 1 1/2 månad , som gjort att jag inte kunnat sitta vid datorn alls.Men nu verkar ljusningen komma = )

0

Kristina i Lund

3 feb 2007 kl. 22:00

Krya på dig, Birgitta!

0

cicki T Belgien

3 feb 2007 kl. 22:58

alla har vi det jobbigt ibland, så ignorera alla ! och ?, och fortsätt skriva!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone