I slutet av september hittade jag något som jag aldrig hittat förut: et ställe med tjogtals med mandelriskor. Plockade två korgar fulla, inte ett maskhål i en enda svamp. Jag har kollat stället varje helg sedan dess, men det var tomt.
Mandelriskor brukar jag hitta max 1 - 2 stycken per säsong annars. Har någon märkt om det har varit ett bra mandelriskår i år? Tror ni att dom kommer tillbaka på samma ställe nästa år?
Har några bra ställen för Mandelriska i örebrotrakten. De har varit fler än vanligt, även om det kanske inte varit tjogtals på samma ställe, men i alla fall flera grupper om tre till fem exemplar och de har även dykt upp på närliggande ställen där jag inte tidigare år funnit några.
De kom tidigt också, men sen början av september har jag inte sett några.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.