0 257 visningar

12 svar

nattugglor

cicki T Belgien

4 feb 2007 kl. 23:31

Jag är kvar, har bara nattat dotter, kissat vovvar, peppat en deppig vän och pratat med min käre make som är i Staterna somewhere minus 8 tim.

0

NattUggleNina A

4 feb 2007 kl. 23:40

det är ett hemskt öde att vara nattuggla och vara tvungen att gå och lägga sig när man är som piggast

hur gör ni andra för att kunna slita er från burken, och t.om somna i rimlig tid;) ?

0

Gula

4 feb 2007 kl. 23:41

Du har hunnit med mycket! Jag har bara gått en gång till kylskåpet och snutit lite tårta :)...ja och så ut i glasrummet och “synda”....Snart börjar “Före detta fruars klubb” på TV och den tänkte jag glutta lite på :) Om jag orkar… annars tittar jag väl på Super Bowl!!

0

Gula

4 feb 2007 kl. 23:46

Ja visst är det för j…ligt Nina!! Älskar att sitta uppe på nätterna och titta på TV eller vid datorn eller stå i glasrummet och titta på dom “vilda” där ute!! Ibland är klockan halv fyra innan jag hinner i säng (och ibland mera…)

0

cicki T Belgien

5 feb 2007 kl. 01:09

Fast samtidigt är det skönt att vara nattuggla, ingen som stör, bara mysiga snusningar som hörs, (ok div snarkljud också), ingen som ringer och ingen man kan ringa till, det enda man kan göra är att ta vofsarna på nattpromenad. Härligt!

0

Lena M

5 feb 2007 kl. 08:09

Ja, det är tur att vi är olika!

Tänk er en tidig sommarmorgon, allt är stilla bara fåglarna kvittrar och solen är på uppgång. Då är det mysigt att ströva i naturen eller bara gå barfota i gräset, i morgondaggen.

0

Gula

5 feb 2007 kl. 09:02

Gomorron!
Ja Lena , visst är det härligt! Men en riktig nattuggla sover inte alls och får då uppleva hela natten OCH morgonen med dagg och fågelkvitter;-)))

0

lena M

5 feb 2007 kl. 09:11

Ja, vilken lycka, dem avundas jag.

0

cicki T Belgien

5 feb 2007 kl. 18:00

precis Gula, och så slipper man alla hurtigbullar på förmiddan och man kan diskutera med kudden istället.Tur att jag kan jobba när jag vill!

0

Gula

5 feb 2007 kl. 18:08

Ja det är bra, Cicki! Alltså, jag vill inte sova för jag tror jag går miste om nånting; det är inte klokt, livet bara rusar iväg och sen MÅSTE man SOVA , det känns liksom så onödigt, sova, då kan man ju inte göra nånting och det går massor av timmar helt till SPILLO!!! Måste säkert börja droga mig med någe annat än kaffe… ;)

0

Maya K. I.

6 feb 2007 kl. 14:30

Vad jobbar du med cicki, som kan jobba när du vill? Är också nattuggla, men kan bara uggla på helgerna, vardagar måste jag upp 5.30, tur jag har gubben, som ser till att jag kliver upp.

0

cicki T Belgien

6 feb 2007 kl. 15:47

jag håller på med översättningar engelska, tyska, franska. Allt från besiktningsprotokoll till dammsugarmanualer

0

Maya K. I. Hörnefors

6 feb 2007 kl. 18:42

Åh jösses, är du så språkbegåvad ? Jag är också ganska språkintresserad, ska lära mig fler språk, då jag blir pensionerad, har inte tid nu. Svenska, finska, engelska går bra, tyskan halvbra, funderar på att plugga franska och spanska.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone