0 211 visningar

8 svar

Gissa svamp

Tina Nordberg

5 feb 2007 kl. 10:48

Den här växer på aspgren och jag visar bara undersidan, annars blir det för enkelt.
De riktigt kunniga bör vänta, så andra får grunna lite.

0

Tina Nordberg

5 feb 2007 kl. 10:55

Det är inte välnaggat tunnbröd.

0

Gula

5 feb 2007 kl. 16:22

Brödticka???

0

Tina Nordberg Orsta Kolsva

5 feb 2007 kl. 16:55

Inget bakverk snarare ett barkverk.Kom igen nu jobba på.

0

Gula

5 feb 2007 kl. 17:00

Jag vet INGENTING om tickor!! Jag tror jag bor i ett svart hål eftersom vissa svamparter fattas här helt och hållet. Tex. tickor. Nån enstaka ynklig , liten har jag sett men det är allt. Så jag får gå efter böcker och det är inte sååå skoj!
Rävticka???

0

Tina Nordberg

5 feb 2007 kl. 17:10

Ok här kommer ovansidan.

0

Gula

5 feb 2007 kl. 17:16

Borstticka??

0

Lena M

5 feb 2007 kl. 17:19

Japp !!! Det var ovansidan jag väntade på och då blev det lätt.

0

Tina Nordberg

5 feb 2007 kl. 17:31

Ja nu blev det lätt. Fegt att vänta ut mig på detta viset.
Visst är det Borstticka,
Grattis båda två. Nu ska jag ut och motionera

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone