Eftersom jag är lite väderbiten, startar jag en tråd för att vi ska kunna rapportera hur det ser ut utanför husknuten. Gärna med bild.
Hos mig har det i natt kommit 2cm snö och snöar en aning ännu. Det är -8 grader o blåser lite ostlig vind.Brrrrrrrr
Hälsningar från Kolsva
Trevlig miljö som Eva K promenerar i, men - 16 låter ruggigt…brrr
Hur har ni med framkomligheten i terrängen utanför plogade vägar?
Här har det varit så isigt att det näremast är livsfara att avvika från asfalt eller sandad väg.
I lördags var jag på långpromenad och hittade trevliga träningsvägar för travekipage som var helt isafria och belagda med grovt grus. Lämplig veg. för vinterskivling däromkring oxå men tyvärr inga fynd.
-16 är underbart om man klär sig rätt.
Just här där jag bor är det eg inte mycket snö kanske 15cm. Så det går nog bra att ta sig fram till fots eller högt fyrhjulsdrivet. Bara det att man inte ser vart man sätter fötterna.
Halkan är inte något problem just nu. (Men när Gunhild drattade i backen då var det halt så för…at.)
Vinterskivlingens säsong är nog över här. Hittar bara bruna torra exemplar. Men för ett par helger sedan när jag var i sthlm så plockade vi ostronskivling och vinterskivling och mumsade friskt i oss när vi kom hem (efter stekning).
Växthuset ser absolut inte lockande ut att börja så i, och i huset vill jag inte ha så mycket nysått, det är nog fullt med alla j…la krukväxter, som står i fönstren, på golven, i pannrummet, i tvättstugan och hänger på väggarna. Men det är kul, att dom växer och frodas
Ta det lugnt efter vägen idag! Här i Dalarna har temperaturen stigit så det ligger runt nollan sedan igår. Vintervägarna har mjuknat och börjat bli sliriga. Plogningen kan det ju vara si och så med. Hörde också att det var dålig väg mellan Ludvika och Borlänge, ifall ni tar den vägen.
Ha det sedan sååååå skönt i Idre. Där är så fint!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.