Nä, nu finns det så mycket annat så den svenska mattraditionen är det nog få som håller på nuförtiden. Men det är ju trevligt då och då att göra det! Läste i lokaltidningen häromdagen att tisdagssoppan är en kulturrätt som är på väg att försvinna helt. Själv visste jag inte att det fanns, så för mig blev det någonting nytt!
Ät du din ä-soppa med god aptit!
Bra Kristina ! Behövdes lite förnyelse här!!!
Vi äter också ärtsoppa ibland och jag tittar inte i almanackan vilken dag det är! Men KYCKLING äter vi på söndagarna, och det är en lååång tradition hos oss!!! Färsk och hel i ugnen!
Tyckte det såg så roligt ut “ä-soppa”, kan man inte hitta på en “e-soppa” eller “@-soppa”??? Förslag???
Så där. Nu har jag lyckats kladda både majonnäs, lördagskorv och kanelbulle på tangentbordet!! Få se vad nästa blir….
Tänkte laga risotto idag av överblivet ris, dansk röd pölse och lite ärtor. Kanske lite räkor på toppen om jag hinner få några för katterna….Dom är GALNA i räkor!!! Och den ena är allergisk men det skiter den i….
OK Kristina. Skönt att DET åtminstone går fort…Tack! Springer mellan köket och datorn och märker att det blir mera grönt, korv och svamp än ris….rishögen minskar allteftersom jag skär allt annat….kan man kalla det risotto ännu??
Du är duktig du Charina!! Vad har du i korven??? Vilt kanske??
Ja jag har en stav…den är VÄLDIGT behändig!! Till annat också!
Och kattkräken….dom gillar minsann att PROMENERA på tangenterna, tror säkert det är nån sorts tassmassage; ibland har jag undrat om det är fel på datorn med alla konstigheter som ploppar upp .... men det är ju bara “hjälpredorna” som varit framme….Dom hjälper väldigt gärna till också när jag kommer från affären och ska packa upp grejerna….
Ja naturligtvis syftar väl räkneverket på själva hemsidan som sådan.
Om man sen läser recept, gissar svamp på forumet eller bara bläddrar i databasen är väl sak samma!
Idag har jag egentligen inte tid med någondera, men man måste ju bara kolla lite och naturligtvis klicka för skogen…
Ekar tomt, men fick mig en tankeställare. Bilen gick inte igenom besiktningen bl.a. pga att avgasutsläppet var för stort. Hade behövt byta en del i katalysatorn för 180 € men var för snål så hon fick åka till Afrika istället. Nu har jag riktigt dåligt samvete… Saknar min gamla prutthäst!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.