0 587 visningar

22 svar

Ekorren!

Bo Reyer

7 feb 2007 kl. 18:22

Ni som inte läst nätupplagan av aftonbladet idag. Gör det! Det är inte varje dag man får se en ekorre på vattenskidor!

0

cicki T Belgien

7 feb 2007 kl. 18:28

Ja visst är han underbar! En vattenorre!

0

Gula

7 feb 2007 kl. 18:30

Ja det där var ju nästan lika roligt som toan…. och inte verkar den ju vantrivas heller!!

0

Totte Gbg

7 feb 2007 kl. 18:46

Den va bra, orren verkade trivas fin…..

0

Tina Nordberg

8 feb 2007 kl. 09:23

O himmel vad söt.Vi hade en som kom och åt på balkongen under flera år. nu är den borta. Snyft.
Har ni ekorrar? Berätta! De äter ju svamp så de får vara med på forumet.

0

Lena M

8 feb 2007 kl. 10:16

” Min ” ekorre som hämtat ett korvbröd och tagit sin tillflykt upp i äppelträdet.

0

Gula

8 feb 2007 kl. 10:29

Vilken gullig (och somrig!!!) bild, Lena!! Dom är då för söta!!

0

Tina Nordberg

8 feb 2007 kl. 10:42

Hjärtans sött, behöll du korven själv. Jag slängde en gång ut en stor fryst hamburgare på balkongen.
Då kom Kurre och satte sig lungt och mumsade.Han såg ut som långtradarchaufför med jätteratt.
Tyvärr hade jag ingen kamera till hands.

0

Susanne E

8 feb 2007 kl. 10:47

Och här är min kurre! Otroligt hur den kan hänga i fötterna långt ut på svajiga grenar…Men vem sträcker sig inte för att någ kakburken på översta hyllan ;-))

0

Tina Nordberg Orsta Kolsva

8 feb 2007 kl. 10:53

De är inte dumma.

0

Susanne E, södra Dalarna

8 feb 2007 kl. 10:55

Verkligen inte! Hade en som snodde kakor om man gick ifrån fikat i trädgården. Satt säkert och lurade tills det var dags…Men den är borta…

0

Lena M

8 feb 2007 kl. 11:19

Susanne, fina bilder på din ekorre.
Jag hade tre hackspettar här under lång tid som tiggde mat och var jag inte snabb nog hackade de i väggen. Vet inte var de tog vägen, förmodligen flyttade de när markägaren fällde de gamla asparna ?

0

Kristina i Lund

8 feb 2007 kl. 11:28

Ifjol hade vi en ekorre i trädgården. Den var totalt orädd och struntade i oss, fast vi satt och fikade. Han var bara törstig och skuttade fram till fågelbadet och drack. Fast hade vi lämnat kvar fikat, hade han säkert tagit för sig!

0

Totte Gbg

8 feb 2007 kl. 11:37

hmmm jag har inte såna fina djur på min balkong men jag såna här på sommaren ;)

0

Gula

8 feb 2007 kl. 11:39

Åååh så fint Totte!!!

0

Bo Reyer

8 feb 2007 kl. 11:46

Dessa djur är fina att se litegrand på avstånd. De är inte lika fina när de plundrar småfågelbon på ägg!

0

Bettan

8 feb 2007 kl. 11:49

Har du så fina blommor på din balkong Totte?!

0

Totte Gbg

8 feb 2007 kl. 11:50

Nä det e sant det är väl lika fina rovdjur som göken….

0

Totte Gbg

8 feb 2007 kl. 11:51

På sommaren ja…men inte nu nu e det bara rosmarinen som jag använder….den lever än…

0

Bettan

8 feb 2007 kl. 11:51

och hackspetten!

0

Maya K. I.

8 feb 2007 kl. 14:43

För ett antal år sen hade vi en ekorrunge, som bodde hos oss ett bra tag. Den satt väldigt gärna med oss vid matbordet och plockade för sig bröd och kakbitar, sov gärna i en ficka eller liknande.
Den växte upp och försvann ibland nån dag, kom alltid tillbak. Men så en dag kom den inte och vi trodde att den hade blivit tagen av nån katt eller räv. Efter ca 1-2 veckor satt den på fönsterkarmen, tittade in , försvann mot skogen , sen såg vi den aldrig mer.

0

Lena M

8 feb 2007 kl. 16:45

På tal om djur så hade jag en vinter sju rådjur som kom varje kväll kom och ville ha mat. Det blev morötter, hårt bröd och pellets ( för djur) Ett gammalt rådjur blev väldig tam och kom fram till farstun och åt. På sommaren kom hon in på tomten med en liten kid som vi tyvärr hittade död en tid efteråt och även modern fick sluta sina dagar några månader senare, förmodligen av sjukdom / ålderdom ?
Men nu är det länge sedan det var trafik av dem genom trädgårdarna, ser lite spår ibland men inte djuren.

0

cicki T Belgien

8 feb 2007 kl. 17:22

Nog är Kurre söt alltid men inte inomhus, det är godis med datakabel!!! Däremot är jag jättebesviken på Piff och Puff. det där med att poppa pop-corn i öppna spisen och fylla hela rummet är bara båg!Dom brinner upp!(Har testat…)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone