Tack så mycket Kristina. Jag ska “äta upp” ett presentkort jag fick när jag fyllde jämnt i somras. Det är lätt hänt att man spar på presentkort så de slutar gälla (har i alla fall hänt mig några gånger). Här kan du se menyn
http://www.mickesskafferi.se/index2.html (hur 17 gör man för att få in länken??
Allt kommer jag väl inte att ha råd med (gubben ska ju me oxo) men en det får baske mig bli en trerätters i alla fall (å vin). Får väl skjuta till om inte presentkortet räcker. Vad skulle ni ha valt? Jag kommer att sitta och vela och ha svårt att bestämma mig.
Tina: Lycka till på bowlingen. Mina grabbar spelar fotboll.
Hahahaaa, ni är roliga ni!!! Jag har varit hemma en stund efter majonnäs-handlandet, men handlade åt grannfrun också (handen i bandage efter operation) så jag måste gå över med hennes grejer. Och då ansåg ju katterna att det var trevligt att gå på promenad (längs landsvägen!) så jag fick vända och vänta “in” dom innan jag gjorde ett nytt försök. Nu har jag ätit fralla med ost och majonnäs och till middag ska vi ha fläskfilestrimlor i creme fraiche med senap och lök (nytt för mig) och ris.
Jag hade tagit pilgrimsmusslor, hammarhaj och och chokladtryffeltarte.Petit Chablis till för- och varmrätt och Vin Santo och en espresso till desserten.
Undrar vad en taxi mellan Nyköping och Fogdö kan kosta…?
Men jag får nog nöja mig med vitlöksspäckad och timjankryddad lammstek och ugnstekta småpotatisar med skal! det är ju rätt gott det åxå!
Hej alla härliga tjejer!
Trumpelisa har nyss kommit hem.
Mysarpysarbyxorna (med lös resår) är på. På “Mickes” beställde jag
. Ankleverravioli med tryffelsmör
. Hälleflundra med mos, pepparrot och brynt smör
. Chokladtryffeltarte (Sabaionnehallonen var nog “lättare”.
Men innan vi fick in maten serverades en liten kopp champinjonsoppa med svartpepparflarn och varm minibaguette med tapenade.
Allt var bara så gott. Snacka om paltkoma. Tyvärr grumlades glädjen lite av en kvinna som klev in; hon doftade som en utspilld parfymflaska, inte illa iofs, men så starkt att ögonen började rinna, näsan täppa igen och det sista av efterrätten smakade parfym. Nu ska kaffet på och den lilla virren fram o så får vi se hur det går på Så ska det låta. Eftersom jag inte kommer att vara vaken så himla länge till så önskar jag er en god natt. Det bästa med att fylla 50 var att man får fira så länge.
Det var nåt litet käckt bröd, väldigt tunt, lite salt och lite svartpepprigt som serverades till soppan (nästan som ett väldigt tunt chips med svartpepparsmak). Är inte på krogen så ofta men det är kul med lite nya grejer. För så där en 15 år sen när jag var ute var det väldigt populärt att det skulle vara vackert så storleken på portionerna var ju inte så mycket att hurra för men de korslagda ärtorna var fina. Nu ska jag slänga mig i soffan.
Tack snälla ni, jag blir riktigt rörd. Och tack för underbara bilder. Blommorna jag fick på dagen är vissna för länge sedan men era blommor kan jag njuta av länge. Måste erkänna, att efter gårdagens frosseri så är jag nu vrålhungrig igen. Som tur är tycker även jag om knäckebröd :). Nästa firarutflykt ska faktiskt gå just till Hasseludden (när jag får nåt ur vagnen och beställer tid). Kramar till er alla
Visst är det kul med en massa tjejer som surrar. Fråga till Gunilla! Vilken behandlingstyp fick du på Hasseludden?
Till er andra som kommit till senast: Tack för all uppvaktning. Nu är det snart fotboll (Man U-Charlton) å sen mat igen. Ikväll blir det Kreolskans söndsgsgryta (ingen svamp).
Inga behandlingar alls-var nöjd med att bada, slöa och äta gott!Du behöver förresten inte packa nåt alls-utom kanske rena kläder tills du ska åka hem. Fanns ALLT på rummet inkl tandborste, tandkräm och kam.Och inga kläder-morgonrock, tåstrumpor, tofflor och badkläder får man åxå-och det är den enda klädseln som gäller-även i matsalen!
Såja! Nu är vi mätta ! Vi åt mammas goda “tumbiff”, spagetti och sallad. Det hinner väl sjunka ner lite grann tills spektaklet från Göteborg börjar… Det måste man ju se!! Synd bara att jag har så svårt för Luuk….Ärligt talat gillar jag inte alls honom!! Jaja, man kan ju inte få allt här i världen… Man får ju Ark iaf….
Tråkigt med allergier Charina!! Efter att i så många år aldrig kunnat följa med serier eller “stora händelser”(???) så sitter jag nuförtiden fastnaglad vid TVn så fort det är nånting stort på gång! Jag blir nördigare och nördigare för var dag som går…
Har hört att Hinsehäxan ska vara bra!
Här, hos syrran i Ö-vik blev det Marinella som fördrink, sen fick vi räkcocktail som förrätt, smördegsinbakad fläskfile med kantarellsås samt en helt superb rödvinssås , potatisgratäng och sallad till.
Som dessert får vi chokladkladdkaka med vispgrädde , jordubbar och 12-årig whisky eller gammal konjak om vi vill.
Cicki och Gula, visst kommer ni, men snabbt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.