...kan vi ju passa på att lära oss lite mer om världen utanför svampskogen.
http://www.msxnet.org/humour/america
Så sant Nina. När vi flyttade ner till Luxemburg 1990, fick jag jobb som lärare i svenska på “American INTERNATIONAL school”. Det fanns inte en enda Europakarta att uppbringa på hela skolan! Eftersom Sverige då inte var med i EU fick vi kämpa som f-n med div tillstånd. Ok, men mina amerikanska kolleger kunde inte förstå varför dom skulle göra likadant. “We have only changed states…”
he he den var kul, alltså kartan ! men vi har väl lite grann samma syndrom i sverige när vi ser världen projicerad på en karta ! alltid sverige i mitten och oproportionerligt stort i förhållande till hur det ter sig ut på en jordglob !
föresten någon som såg situation magnusson just nu på tv4 ! jag skrattade som aldrig förr ! kan rekommenderas till nästa torsdag !!
Kartan var verkligen bra! Mikael Niemi skrev så roligt i “Populärmusik från Vittula”. Barnen i Pajala fick lära sig om de stora vattendragen i södra Sverige; Ätran, Nissan, Viskan och Lagan. När han sedan som vuxen fick se dem, så var det ju bara diken i jämförelse med vad de har i norrland!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.