0 316 visningar

12 svar

Klick Kvm

Morgan

9 feb 2007 kl. 07:26

Hur mytcket kostar egentligen 1 kvm gammelskog ???
Nån som vet??

0

Lena M

9 feb 2007 kl. 07:40

Nej, jag har ingen aning men sänder en bild ifrån min “gammelskog”. Något att börja att drömma om, för snart får vi utforska våra skogar igen.

0

gunhild

9 feb 2007 kl. 08:57

Gammelskogan är ovärderlig. Bifogar också en bild från min goliathed.

0

Tina Nordberg

9 feb 2007 kl. 09:07

Inte så gammal, men här strövar jag.

0

Lena M

9 feb 2007 kl. 09:11

Gunhild, jag har hittat ett sådant ställe tre, fyra mil hemifrån där jag kollade i höstas.
Kanske försent om det överhuvedtaget finns här, men många ” tallkallar ” fanns, också de på sluttampen. Så i år skall jag åka dit lite tidigare på säsongen

0

Helena A

9 feb 2007 kl. 09:33

I denna skog är jag ofta.
Riktig urskog och dessutom kommer den att få vara orörd eftersom den blivit naturreservat.

0

Eva K

9 feb 2007 kl. 10:15

Åh! Vilka härliga bilder.
Jag vill gärna peta in en bild, eller två faktiskt.
Den ena visar ett ställe längs Kungsörsleden(trorjagdenheter) där träden fallit som plockepinn.
Hittade 4 kantareller den dagen.

0

Gula

9 feb 2007 kl. 10:19

Vilka fina skogar ni går i !!!! Man blir riktigt sugen på hösten när man ser dom!!

0

Kristina i Lund

9 feb 2007 kl. 10:58

Härliga skogsbilder! Men Tinas gick inte att se och Eva, jag kunde bara se en bild i ditt inlägg!

0

Klick Kvm o Eva K

Tina Nordberg

9 feb 2007 kl. 13:20

Härliga skogsbilder ni tar, man förväntar sig att ett troll ellen en tomte ska titta fram.

Bor du i Kungsörstrakten EvaK ?

0

Klick Kvm o Eva K o Tina N

Eva K

9 feb 2007 kl. 14:13

Nej, jag bor i Västerbotten, men jag tror reservatet där jag tog bilderna heter så. Det är en underbart vacker naturstig, som jag avvek ifrån för att hitta svamp, som går precis längs havet.

Jag bor nära Gunhild, Irene och Maya K.
Förresten, ni kanske vet bättre.. Det är längs vägen till Långron.

0

Prislista

Nina H, Sthlm norr

9 feb 2007 kl. 19:28

Bara att räkna i exemplen nedan
...
Resultat hittills

Ännamusskogen i Årrenjarka
Ett klick för skogen har köpt upp och bevarat 70 hektar (700 000 kvm) biologiskt värdefull gammelskog i Årrenjarka. Insamlingen började i februari 2004 och avslutades juli 2005. Totalt samlades 840 000 kr in för att rädda denna skog.

Nuvarnade insamling
Sen augusti 2005 har vi samlat in 708380, 95 kr vilket bidrar till att 505986 kvm skyddsvärd gammelskog kan köpas upp och bevaras av
Ett klick för skogen.

Klicket
Igår klickade 5116 personer vilket bidrar till att 307 kvm gammelskog kan köpas upp och bevaras av Ett klick för skogen.

0

Prislista

Gula

9 feb 2007 kl. 19:30

Vilken tur att någon är förnuftig och dessutom kan räkna 8-)  !!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone