Trattisarna förvandlas till snöttisar. Sorgligt men sant. Jag plockade 19 liter snöttisar häromdagen. När jag hade förvällt snöttisarna förvandlades de ännu en gång. Den här gången till töisar. Av 19 liter snöttisar fick jag 1 liter töisar. Töisarna blev till ätisar eftersom jag tillagade dem i stekpannan och åt dem. Efter 1 dag förvandlades de till skitisar och därefter till jordisar. Till nästa höst har de åter blivit trattisar. Är inte naturen fantastisk ?
Trattisar i snö var ingen lyckad kombination merparten får jag nog kasta. Imorgon är det sagt att snön försvinner då ska jag ge mig iväg ut för att se hur det ser ut. Snön om den lägger sig på dom har en isolerande effekt och ger mer frostskador än bara kyla. Nedfallet i snön är heller inte positivt och har en nedbrytande effekt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.