Letade efter en bild av min skog och snubblade då över dessa två bilder som jag måste dela med mig av.
Det är två stora hjortar som har fastnat i ett nylonrep, troligen stängsel och sedan fastnat runt ett litet träd där de sprungit runt, runt och kommit närmare och närmare varandra för att till slut sluta sina dagar huvud mot huvud. Fruktansvärt plågsamt måste det ha varit. Bild 1 visar platsen där de hittades och man ser att mossa och annat är helt borta från stenen där de sprang runt.
Är ledsen om jag skrämde några från att titta på bilderna men det var alltså något år efter detta hemska hade utspelat sig i skogen så det var bara skallarna som fanns kvar på platsen.
Vill bara uppmana skogsfolket att ta med sig hem ev. rep och annat farligt man hittar i skogen, så att detta slipper hända de stackars djuren. Detta rep var förmodligen ett stängsel och börjar hjortar feja sina kronor mot detta så är tragiken ett faktum.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.