Att koka om lagen några gånger ökar hållbarheten med några år. Det konske inte är något stort problem för de flesta.Jag har svampinläggningar som har hållit i flera år. Man kan ju pröva på köpsvamp eller uppblött torkad svamp i väntan på nästa säsong.Själv ska jag pröva med mina torkade fjällig taggsvamp.
Per, jag bara lade ut detta recept då någon tidigare sagt sig ha ätit inlagd svamp som inte alls var rolig. Denna inläggning kommer jag ihåg från min barndom och ville bara dela med mig av den. Att sedan receptet är på 1 l svampar betyder ju inte att du behöver göra på 1 liter. Det går ju faktiskt att halvera eller göra ännu mindre sats. Receptet är som sagt från en gammal Baltisk kokbok och då gjorde man väl stora satser och åt kanske mer än vi gör idag.
Som sagt, den som vill får gärna pröva mitt recept. låt er väl smakas!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.