0 414 visningar

33 svar

Resor mat och smycken

Gunilla

12 feb 2007 kl. 18:48

Nu har jag gjort ett nytt svampsmycke i annorlunda design. Vem vill ha det? Som många säkert har förstått gillar jag att resa-både in- och ut-rikes, jag tycker det är kul att träffa nya människor och jag älskar god mat! Så priset denna gång går till den som bjuder mig på den godaste maten!
Vad får jag om jag hälsar på er någon gång det närmaste halvåret? Den som utlovar det jag tycker låter godast får smycket-och jag lovar att förvarna innan jag kommer!

0

Kristina i Lund

12 feb 2007 kl. 18:57

Hos mig kan du komma till lunch och få rådjurssadel, potatisgratäng med mycket vitlök, trattkantarellsås och rönnbärsgelé. Till eftermiddagskaffet blir det björnbärspaj. Framåt kvällen tar vi det så nätt med en skål räkor, hemmagjord aioli, rostat bröd och en flaska vitt, torrt vin.
Välkommen!

0

Gunilla

12 feb 2007 kl. 19:03

Låter jättegott, men jag avvaktar fler förslag-eller kanske sätter fart och gör fler smycken!? och får mycket mat och se många ställen!

0

Lena M

12 feb 2007 kl. 19:37

Jag kan tyvärr inte fresta dig med någon gastronomisk utsvävning utan det hade bara blivit kålpubbibg eller rotmos. Men till efterrätt kunde du fått varm hjortronsylt och vaniljglass eller med rårörd smultronsylt.
Köket är inte min grej som du förstår, utan ett ställe där man fixar något för överlevnaden.

0

Lena M

12 feb 2007 kl. 19:39

Men du, det blev en ny rätt ser jag, skall förståss vara kålpudding, kväll för mig tydligen.

0

Gunilla

12 feb 2007 kl. 20:59

Vadå-är väl inget fel på äkta husmanskost-blir nog en turne genom landet och flera smycken´!

0

Gula

12 feb 2007 kl. 21:21

Jag skulle kunna bjuda dig på grillade thailändska kycklingspett med nötsås och gurksalsa och ris. Lite fläderparfait till dessert kanske?

0

Gunilla

12 feb 2007 kl. 21:34

Ojojoj-det låter ju väääldans gott det med-och det är ju inte så långt till dig heller!

0

cicki T Belgien

12 feb 2007 kl. 23:00

Nu har jag ju redan fått ett smycke av Gunilla, och hon tog med sig eget fikabröd… annars hade jag serverat “egna” musslor med frites, men vi hade inte tid, hon hade missat planet annars…

0

Gunilla

13 feb 2007 kl. 05:19

Det är väl inget som hindrar att jag missar planet en gång till vid ett sensare tillfälle!Musslor-mums!

0

Tina Nordberg

13 feb 2007 kl. 10:22

Först far jag ut o fiskar.
Kolgrillad Regnbåge med Slaldjurssås: Cremefraise med räkor, krabba musslor, dill och rom.
Rostad färsk potatis med vitlök och örter.
Sallad
Dessert.
Punchparafait med knäckflarn o hjortron.
Bon Apetit.

0

Tina

Trumpelisa

13 feb 2007 kl. 10:25

Synd att man inte är händig och konstnärlig. Men jag är ganska bra på korsord :o)

0

Tina

Gula

13 feb 2007 kl. 10:36

Jag ber Gunilla plocka upp mig när hon kommer!!!!! Guuu va gott!!!

0

Tina

Bettan

13 feb 2007 kl. 10:38

Nu får ni ge er!! Jag blir så himla hungrig… ;)

0

Tina

Gula

13 feb 2007 kl. 10:40

Ta en knäckesmörgås med ost och majonnäs…. ;)

0

Tina Nordberg

13 feb 2007 kl. 10:44

Håller med det frestas.Inte som den menyn som erbjuds för dagen.

0

Bettan

13 feb 2007 kl. 10:52

Tack Gula jag ilar iväg o hämtar!

0

Kristina i Lund

13 feb 2007 kl. 11:01

Tina! Åh va´gott! Får jag också komma?! ^_^

0

Maya K. I.

13 feb 2007 kl. 14:33

Rosencocktail, baguette
Älgkalvbiffar med kantarellsås, rotsaksgratäng, sallad och vinbärsgele, vin gjort på egna druvor
Hemgjord glass med smultron eller åkerbärssås
Kaffe och avec

0

cicki T Belgien

13 feb 2007 kl. 16:07

ÅKERBÄR!!!!!!!!Det var längesen, jag får knottror av välbehag eller ståpäls som Gunde sa.

0

Gunilla

17 feb 2007 kl. 17:54

Allt låter jättegott-jag sätter fart och gör smycken för brinnande livet och betar av er en i taget. Avvaktar ytterligare någon dag innan jag beslutar vem som får smycket på bilden.Det kanske finns fler som vill bjuda på middag åxå!?

0

Birgitta D

17 feb 2007 kl. 21:36

Lax med terijakisås. Frysta lingon med het kolasås.

0

Gunilla

17 feb 2007 kl. 22:03

Kommer till dig åxå Birgitta!Å mycket kolasås vill jag ha!

0

Evus

17 feb 2007 kl. 22:54

Fram för husmanskost!

Här får du välja på Evus goda…

..Kroppkakor, med skirat smör och/eller lingonsylt,

..Rotmos och fläsklägg, senap i valfri styrka

..Kåldolmar med gräddsås, kokt potatis, hemgjord lingonsylt

0

Gunilla

18 feb 2007 kl. 08:37

Kroppkakor-åh vad gott!!

0

Totte Gbg

18 feb 2007 kl. 13:38

Färska räkor med tillbehör, öl o snapa, efterrätt irich coffe…. :)

Med så här många goda maträtter ha vi världens knytis….var träffas vi i landet…kanske hos Birgitta i Munkedal????

0

Totte Gbg

18 feb 2007 kl. 13:39

Ja skrev viss lite fel :( snaps ska det var ju….

0

Alf Pallin

18 feb 2007 kl. 19:39

Vi kan börja med en rykande varm borsjtj och en kall rysk vodka, Stolichnaya och ev ikra.I stället för piroger blir det svamp med bacon och äggröra på smördeg. Lammstek i ugn efter ett Marokanskt resept, kryddat med rödlök, vitlök, spiskummin, ingefära och saffran. Ett bra Italienskt Valpolicella. Avslutar med kaffe kokt på björkved/vedspis och en speciell ostkaka.

Förslag,  Ta med dig Gula från Uppland och Lena M från Gästrikland och kom mitten på september innan resan till Rumänien så kan vi göra en svamputflykt innan maten här i Hälsingland. Övernattning under enkla förhållanden.

0

Birgitta D

18 feb 2007 kl. 21:54

Hos Birgitta F i Munkedal vore väl trevligt men lite orättvist nära för dig totte

0

Totte Gbg

18 feb 2007 kl. 22:02

Jo det är sant, livet är inte alltid rättvist ;) ....men det var bara ett förslag, en tanke, kom med fler förslag så kanske det kan bli något till slut, vem vet?

0

Gunilla

19 feb 2007 kl. 18:45

Ajajaj det blir bara svårare att utse vinnare-men vad vill du ha Alf -svampslipsnål kanske?

0

Gunilla

25 feb 2007 kl. 17:03

Oj-det här var ju som på restaurant-kan “aldrig” bestämma mig! Men Kristina-du var först med nåt som verkligen lät jättegott! Så smycket går till dig och sen kommer jag i sommar och inkasserar maten!
Och till er andra-produktionen går på högvarv-jag tar med smyckena till er när jag kommer och äter!
Adresser och telefonnummer mottas via mejl till guza@telia.com

0

Gunilla!

Kristina i Lund

25 feb 2007 kl. 19:09

Tack, Gunilla! Du har mail!

0

Gunilla!

Kristina i Lund

5 mar 2007 kl. 13:31

Idag fick jag post - svampsmycke. Oj, vad fint det var!!! Tack så jättemycket!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone