Nu har jag gjort ett nytt svampsmycke i annorlunda design. Vem vill ha det? Som många säkert har förstått gillar jag att resa-både in- och ut-rikes, jag tycker det är kul att träffa nya människor och jag älskar god mat! Så priset denna gång går till den som bjuder mig på den godaste maten!
Vad får jag om jag hälsar på er någon gång det närmaste halvåret? Den som utlovar det jag tycker låter godast får smycket-och jag lovar att förvarna innan jag kommer!
Hos mig kan du komma till lunch och få rådjurssadel, potatisgratäng med mycket vitlök, trattkantarellsås och rönnbärsgelé. Till eftermiddagskaffet blir det björnbärspaj. Framåt kvällen tar vi det så nätt med en skål räkor, hemmagjord aioli, rostat bröd och en flaska vitt, torrt vin.
Välkommen!
Jag kan tyvärr inte fresta dig med någon gastronomisk utsvävning utan det hade bara blivit kålpubbibg eller rotmos. Men till efterrätt kunde du fått varm hjortronsylt och vaniljglass eller med rårörd smultronsylt.
Köket är inte min grej som du förstår, utan ett ställe där man fixar något för överlevnaden.
Vi kan börja med en rykande varm borsjtj och en kall rysk vodka, Stolichnaya och ev ikra.I stället för piroger blir det svamp med bacon och äggröra på smördeg. Lammstek i ugn efter ett Marokanskt resept, kryddat med rödlök, vitlök, spiskummin, ingefära och saffran. Ett bra Italienskt Valpolicella. Avslutar med kaffe kokt på björkved/vedspis och en speciell ostkaka.
Förslag, Ta med dig Gula från Uppland och Lena M från Gästrikland och kom mitten på september innan resan till Rumänien så kan vi göra en svamputflykt innan maten här i Hälsingland. Övernattning under enkla förhållanden.
Oj-det här var ju som på restaurant-kan “aldrig” bestämma mig! Men Kristina-du var först med nåt som verkligen lät jättegott! Så smycket går till dig och sen kommer jag i sommar och inkasserar maten!
Och till er andra-produktionen går på högvarv-jag tar med smyckena till er när jag kommer och äter!
Adresser och telefonnummer mottas via mejl till guza@telia.com
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.