häromdagen tog jag en skogspromenad, vid ett berg fick jjag syn på denna gigantiska istapp! den är ca 180 hög och ca 50cm bred, minst! inget udda med det förutom färgen?? Den är verkligen öl-gul
vad tror ni? har ni sett liknande, kan det vara ett busstreck(hur nu det skulle kunna vara det) det var första gången jag sprang in i en helgul stor istapp
sen har jag lagt till några finare bilder på is och snö
bäst att passa på så länge vi har det kallt och fint norr om sthlm :D
Jodå isen kan ta sig fantastiska former och det är ganbska vanligt med gulbruna nyanser.
Det beror ju på vad det är för vatten som rinner där.
Bilden från sign. A får mig att minnas en vinter när det blåst hårt på Hjälmaren när isen la sig.
Jag passade på att fotografera en ganska stor fritidsbåt, typ Pettersson, som lämnats kvar i sjön och blivit helt inkapslad av liknande isformationer.
En märklig bild som tyvärr bara finns på papperskopia och inte kan delges forumet.
Men ni kan säkert tänka er en ganska praktfull för att inte säga sagolik farkost!
Den stackars båten drogs sedermera upp på land och några år senare slutade den sina dagar som grund till en valborgsbrasa!
Är man lite sysslolös & sugen på att ta hand om ägarlösa träbåtar kan man ju alltid söka efter det här….
http://www.trabatsakuten.nu/ många objekt e det .....
Tråkigt när man hör sådan berättas..har varit ägare själv till två träsnipor..den första var en snipa i lärk från 50-talet en ombyggd fd livbåt, en riktig pärla o den andra en marstrands/orustsnipa i ek…härliga objekt att arbeta med..nu är de sålda o jakten på en ny är igång… :)
Det är kul att arbeta med trä o just träbåtar är ett kulturarv värt att bevara då många trä båtar går till utlandet numera…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.