0 257 visningar

10 svar

Så tråkigt..

Bettan

13 feb 2007 kl. 14:04

Nu på dan var jag ute i skogen, tyvärr möter man väldigt ofta denna syn, i alla fall runt Gbg. Visst är det tråkigt.

0

Skojja bara - nedskräpning är fult och trist

13 feb 2007 kl. 14:33

Ja, stackars orm. Det kan inte vara lätt…

0

Bettan

13 feb 2007 kl. 14:41

Ja, det är så himla tråkigt, alla dessa kopparslangar som ligger överallt, det är trist.

0

Gula

13 feb 2007 kl. 14:45

Jag som trodde kopparslangar var stöldbegärlig vara!!!?

Fy för skrot i naturen!!!

0

Helena A

13 feb 2007 kl. 15:22

Tyvärr så slängs allsköns prylar överallt.
Precis innan älgjakten så släpade jag en sopsäck med saker från den etapp av Sörmlandsleden som jag ansvarar för.
Släpa ut och släpp i naturen, nån annan tar reda på det *morr*

0

Grethe F

13 feb 2007 kl. 15:33

Jag blir helt hysterisk när jag ser det och det är varje dag nästan när jag går i skogen. tänkar dom inte på allemansrätten den måste vi värna om

0

cicki T Belgien

13 feb 2007 kl. 16:20

Om det är någon tröst så är det mycket värre här. Folk dumpar sina hushållssopor i skogen för att slippa betala sophämtning. Däremot finns det inte speciellt mkt annat skräp, som kylskåp osv, sopstationerna tar hand om sånt gratis.

0

Bo E

13 feb 2007 kl. 16:23

Inga sopor ska slängas i skogen, men om man väljer mellan miljöfarliga kylskåp och lite köksavfall så blir det sistnämnda i alla fall med tiden nedbrutet.
Det är bara de förbannade plastpåsarna som ligger och skräpar alltför länge…usch!

0

Bettan

13 feb 2007 kl. 16:23

Det är kopparkabel, men dom låter gummit runt kabeln vara kvar. Men detta hittade jag på en liten stig som jag gick, våren! Barmark, lite is kvar men vattnet rann ordentligt under :)

0

Bo E

13 feb 2007 kl. 16:34

Vårbäcken ser jag men inget konstigt skräp eller så.
Eller fattass en nedre del av bilden på min skärm?

0

Bettan

13 feb 2007 kl. 16:44

Nä, detta var ett ställe som inte hade något skräp!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone