Fasen också! Gubben hade lyckats städa undan recpetet (satt det i pärmen). OK. Kräftsoppa med räkor eller kräftstjärtar 8-10 pers som förrätt.
2 stora rivna morötter rivs govt, fräses i 2 msk smör. Blanda i 2 msk vetemjöl, 1 l vatten o 2 fiskbuljongtärningar. Koka 2-3 min. Smaksätt med svartpeppar. Blanda i 400 g Kavli kräftost (jag tog skagenost) och 2 dl crèma fraishe. Hacka dill grovt och blanda i. Koka upp soppan så den blir varm. Servera med räkor eller kräftstjärtar, en klick crème och t.ex. baguette. Krydda mer om du tycker den är för tam.
Ja otroligt nog. Har du nånsin försökt laga räksås med två räktokiga katter som hjälpredor?????? Den ena lyfte jag minst 25 gånger ner från diskbänken….den andra skulle prompt sitta i min famn när vi åt, och allt som oftast kom det en lååång tass fram mot tallriken, så den katten åkte också ner några dussin gånger…. Tala om matro!!!! Dom blir fullständigt galna när dom känner räkdoften!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.