0 230 visningar

18 svar

Susanne E

Trumpelisa

16 feb 2007 kl. 07:37

Jag har en burk torkad svart trumpetsvamp. Kan skicka ett smakprov om du vill.

0

Susanne E

16 feb 2007 kl. 09:23

ÅÅÅÅÅÅh! Men vad du är snäll Trumpelisa! Så jättegulligt av dig! Det vill jag gärna!

...Det här forumet är allt bra mysigt ;-D…

0

Trumpelisa

16 feb 2007 kl. 09:30

Har du nån e-postadress så vi kan diskutera detaljerna?

0

Susanne E

16 feb 2007 kl. 09:56

Men å! Tänkte inte så långt :-D…blev så glad!
Hmmm, å andra sidan kanske det finns någon gemensam “svampkontakt” som har din mail. Jag kollar. Så slipper man lägga ut mailen på nätet. Läste just igår på ett annat forum om hur lätt det är att få sin mail spammad om man lägger ut den.

0

Susanne E

16 feb 2007 kl. 10:32

Trumpelisa, har du din adress någon annanstans på guiden?

Susanne E
alias
Krångelmaja

0

Trumpelisa

16 feb 2007 kl. 10:39

Nix tror inte det. Om jag bara visste hur så kunda man ju lägga upp en tillfällig hotmail-adress. Äh, ring mig. 0155-221294

0

Susanne E

16 feb 2007 kl. 10:43

Ok! Jag ringer vid 11.30 om det går bra.

0

Gula

16 feb 2007 kl. 10:52

Annars går det ju att sätta in den på Rapporter.

0

Trumpelisa

16 feb 2007 kl. 11:48

Hej igen!
Om du söker på per d:s “provat goliatmusseron” så ser du långt ner i tråden Marita L. Henne köpte jag av.

0

Trumpelisa!

Susanne E

16 feb 2007 kl. 11:56

Tack så mycket för hjälpen! Nu har jag mailat Marita och hoppas att jag får svar. Vilket flyt! Nu kan det bli två nya att prova för mig. I februari dessutom!

0

Trumpelisa!

cicki T Belgien

16 feb 2007 kl. 15:37

annars kan ni använda er av min mailadress, jag la ut den i en tidigare tråd och det var inga problem

0

Trumpelisa!

Trumpelisa

16 feb 2007 kl. 16:23

Tack cicki! Men nu har vi pratat med varandra på telefon så allt är löst.

0

Trumpelisa

17 feb 2007 kl. 15:07

Tutelituuuut! Nu ligger trumpeterna i brevlådan. Tyvärr ingen tömning förrän på måndag. Den som väntar på nåt gott….

0

Trumpelisa!

Susanne E

17 feb 2007 kl. 16:27

Å, tack! Vad spännande det ska bli! Verkligen rart av dig!  Hur gör jag för att bäst få fram smaken? Blötläggning i grädde eller vatten?

0

Trumpelisa!

Totte Gbg

17 feb 2007 kl. 19:03

Själv brukar jag blötlägga svampen en stund sedan fräser jag svampen med lite lök häller över grädde, använder även svampbuljongen, kryddar med lite peppar och ev liten av en hönsbuljongtärning, sedan får det stå och puttra en stund för att sist hälla i en skvätt med conjak om man vill;)  God som sås till nåt smarrigt eller hälla i små krustader som en liten aptit retare…

0

Trumpelisa!

Trumpelisa

18 feb 2007 kl. 15:07

Blötläggningen funkar nog både med vatten och grädde. Du kan även använda såseen som pastasås. Tottes råd med conjak är bra, det brukar jag också ha i, om det finns nån över vill säga

0

Trumpelisa

19 feb 2007 kl. 11:04

Hjärnsläpp. Har för mig att jag la ett följebrev i kuvertet men i morse hittade jag det på köksbänken. Undrar vad jag skickade. Du kan väl slå en signal när du fått svampen.

0

Trumpelisa!

Susanne E

20 feb 2007 kl. 13:53

Idag kom det svartisar med posten. Och det var inte bara ett smakprov! Det räcker till hela familjen när den är tillagad. O, så spännande det ska bli…jag väntar till helgen som en riktig höjdpunkt! Hinner inte ringa nu, men kanske i morgon?

Tusen tack, Trumpelisa! När det blir säsong så kommer den utlovade Rimskivlingen till dig.

Ps. Du hade inte lagt i någonting annat i stället för det tänkta “följebrevet”...handlingslistan eller så... :-D Ds

0

Trumpelisa!

Trumpelisa

20 feb 2007 kl. 15:02

Skönt att jag inte skickade nåt av familjens kryptiska meddelanden till dig. Hoppas svampen ska smaka.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone