0 271 visningar

16 svar

Livskvalitet

cicki T Belgien

16 feb 2007 kl. 19:08

Ett lite lätt slitet uttryck men oj så viktigt. Tror att vi har mycket gemensamt här på Forumet. På en anställningsintervju fick offren beskriva vad dom ansåg vara livskvalitet med max tolv ord. Fixar ni det? Mitt bidrag är: “skogspromenad med hundar, svampkorgen full, god middag, vin, somna med god bok”.

0

Susanne Nö Skåne

16 feb 2007 kl. 19:13

Det var ju en smart fråga att ställa, det säger ju mycket om individen.

0

Evus

16 feb 2007 kl. 19:20

12 ord…hm

Naturupplevelser, svampplockning, familjen, vänner, god mat, segling, humor, nyfikenhet, stimulerande arbete, frisk familj.

Trevlig fredagskväll
:-)

0

cicki T Belgien

16 feb 2007 kl. 19:35

Nähärru Evus det var 13 ord!
Och där ser man, jag har också seglat i mina dar!

0

Evus

16 feb 2007 kl. 19:45

Jädrans cicki, du har rätt…..men då tar jag bort “god” mat till bara mat. För jag gillar det mesta i matväg.

:-))))

0

Grethe F

16 feb 2007 kl. 19:49

Venner, Familj, Skogstur, Svamp i massor , måla tavlor , Trandansen vid Hornborgasjön, resa

0

Karin Z, Västerås

16 feb 2007 kl. 20:11

Barnen, älskade maken, familjen, vänner, skogspromenader, ge bort svamp, mat och vin.

12!

0

Gula

16 feb 2007 kl. 20:50

Tål att tänkas på!!
Tid, familjen, katterna, naturen, vänner, ekonomiskt oberoende, hälsa, boplats, DATORN!!!!

0

Tina Nordberg

16 feb 2007 kl. 22:10

Jag begär någonting att äta, någonting att dricka, någon att hålla kär.

0

gunhild

16 feb 2007 kl. 22:11

att ha förmågan att uppleva detta en tidig höstmorgon

0

Susanne E

16 feb 2007 kl. 22:22

12 ord…det får bli dessa, så gott som i rangordning.

Familj och vänner, kärlek, hälsa, fred, bostad, arbete, humor, resor, kunskap, framtidsutsikter.

0

per d

16 feb 2007 kl. 22:47

1 en helt tyst sovmiljö
2 en trädgård att sköta
3 ett torg med spännande varor
4 bra svampställen
5 god hälsa
6 bra boende
7 vänner
8 att se tv4
9 att aldrig sakna pengar
10 att kunna laga god mat
11 ett glas grappa
12 v75 på lördagar

obs utan inbördes rangordning, men nr 1 är mycket viktigt tycker jag !

0

Livskvalitet - Gunhild

Gula

16 feb 2007 kl. 23:21

Vilken fantastisk bild Gunhild!!!!!

0

cicki T Belgien

17 feb 2007 kl. 00:01

Håller med, du vill inte sova med någon som för oväsen, oavsett om det är kvinna/man, hund/katt, bil eller visp! Men det här är viktigt. “Tystkvalitet” ?

0

Affe Nv Skåne

17 feb 2007 kl. 00:03

Friska familjen tillsammans i naturen, vänner, hälsa, mat, dryck, sömn, jobb, pengar!

Tycker jag är livskvalité.

0

jon c

17 feb 2007 kl. 08:58

att vakna bredvid min vackra hustru.närhet till skog.tillgång till mat o vatten.ha friska barn.ett arbete

0

Lena M

17 feb 2007 kl. 09:32

Att få ha hälsan, flanera i naturen och ha goda vänner.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone